مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه افزود: نماز جمعه باید به قرارگاه فرهنگی و بصیرتی برای جوانان تبدیل شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام اکبر نوروزنژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مصلی ارومیه برگزار شد با اشاره به انتخاب نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی از سوی رهبر انقلاب یادآورشد: با توجه به اینکه اکنون در حال جنگ نرم با دشمنان هستیم و دشمن از کانال فرهنگی هجوم اورده رهبری از لفظ قرارگاه برای این مکان فرهنگی استفاده کردند تا مباحث فرهنگی به شکل قرارگاهی و متمرکز عرضه شود.

وی ادامه داد: برای مقابله با جنگ فرهنگی باید جهاد فرهنگی انجام شود.

حجت الاسلام نوروزنژاد با اشاره به فضیلت فراوان مورد تاکید در ایات و روایات متعدد در قران در خصوص نماز جمعه  تصریح کرد: نماز جمعه به عنوان سید ایام و به عنوان یک اجتماع مردمی، فضایی است تا پیام نظام و انقلاب به جامعه دینی عرضه شود و باید از پتانسیل نماز جمعه برای تامین  سعادت دنیوی و اخروی بشریت استفاده کنیم.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه با اشاره به شناسایی فعالان و موسسه های  فرهنگی در سطح شهر تصریح کرد: با شناسایی موسسات، انجمن ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که در مسائل فرهنگی به شکل جزیره ای فعالیت می کنند درصدد هستیم انها را  گردهم بیاوریم و از ظرفیت های انها به شکل متمرکز بهره مند شویم.

وی عدم شناخت از فعالان فرهنگی شهر را ازآسیب های مهم این حوزه دانست و گفت: متاسفانه هیچ ارتباط فی مابینی در گروههای فعال فرهنگی دیده نمی شود که درصددیم در راستای برنامه های قرارگاه فرهنگی این ارتباط را تقویت کنیم.

حجت الاسلام نوروزنژاد اصحاب رسانه از مهمترین و تاثیرگذارترین قشر در اجرای برنامه های فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد که کارگروه رسانه قرارگاه فرهنگی نماز جمعه نیز جزو کارگروههای فعال باشد.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه با اشاره به  اینکه تمامی برنامه های مصلی با چشم انداز قرارگاه فرهنگی انجام می گیرد افزود: صدور کارت تردد برای خبرنگاران و عکاسان و برپایی غرفه برای معرفی و نمایش عملکرد رسانه ها از جمله برنامه های ستاد در راستای حضور ملموس رسانه ها در نماز جمعه است.

وی باتاکید بر اینکه فعالان رسانه ای به شکل چشمگیری در نماز جمعه حضور داشته باشند تصریح کرد: حضور نمازگزاران هرهفته، فرصت بزرگی است تارسانه ها بتوانند از این طریق فعالیت های خود را عرضه کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.