مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری آئین نوروزگاه در 17 شهرستان استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جلیل جباری در نشست کارشناسی و ارائه پیشنهادات درخصوص اجرای مراسم نوروزگاه سال 97 با حضور معاونین و کارشناسان اداره کل برگزار شد با اشاره به استقبال عمومی مراسم نوروزگاه سال گذشته گفت: این رسم ها لازم است در تمام شهرها اجرا شوند زیراکه تاثیرات تبلیغاتی آن زیاد است و در جذب و ماندگاری گردشگران با استان تاثیر زیاد دارد .

جباری با استقبال از همکاری نهادها و ارگانهای ذی ربط افزود: از همکاری نهادها و ارگانهای ذیربط و نهادهای علمی و فرهنگی استان استقبال نموده و امیدواریم تشکلهای مردم نهاد و انجمن های محلی نیز همچنیان مانند سال گذشته نقش پررنگی در مراسم نوروزگاه 97 ایفاکنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برای اجرای مراسم باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد، نقصها و کمبودهای احتمالی از هم اکنون رفع شود و تمام محتوای برنامه و پیشنهادات و برنامه های همه گروهها و افراد دخیل در آن با هماهنگی این اداره کل و مراجع ذی صلاح باشد تا از هرگونه ناهماهنگی پرهیز شود.

حسین امامی معاون گردشگری اداره کل نیز دراین جلسه با اشاره به اقدامات انجام یافته در این خصوص گفت: فعالیت ها و کارهای مقدماتی برای تدوین و برنامه ریزی این مراسم از حدود دو هفته پیش با برگزاری جلسه ای هماهنگی با حضور نمایندگان تعدادی از دستگاههای ذی ربط شروع شده است .

وی با اشاره به برخی از محتوای مراسم ادامه داد: برای این مراسم ، معرفی و اجرای 12 رسم آئینی و برگزاری 12 نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات و همچنین 19 کارگاه گردی از کارگاههای تولید صنایع دستی پیش بینی کرده ایم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.