به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرهای مختلف آذربایجان غربی همزمان با سوم جمادی الثانی سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در قالب هیات های عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی سوگواری کردند.
حضور در مساجد، حسینیه ها، شرکت در آیین های سخنرانی، برگزاری آیین سوگواری خیابانی از جمله آیین های سوگواری حضرت زهرا (س) در آذربایجان غربی همزمان با سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار است.
مردم ارومیه نیز همزمان با سراسر کشور، در خیابان های مختلف ارومیه به ویژه میدان انقلاب، میدان ولایت فقیه و خیابان امام خمینی (ره) این شهر حضور یافته و با ذکر مصائب آن حضرت در صدر اسلام به سوگواری پرداختند.
برخی از شهروندان نیز در کنار برگزاری آیین سوگواری در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به پخش نذری برای دسته های عزاداری پرداخته و از این طریق، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) نشان دادند.
شب گذشته نیز آیین های عزاداری در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مساجد، حسینیه ها و تکایا برگزار شد و برخی از دسته های عزاداری نیز در کوچه ها و خیابان های مختلف سینه زنی و زنجیرزنی کردند.
پشت نویسی خودروها با نام مبارک حضرت زهرا (س)، پخش چای و شربت برای شهروندان در برخی میادین، ارسال پیامک های تسلیت از طریق تلفن همراه و شبکه های اجتماعی برای شهروندان نیز از جمله کارهایی بود که به صورت مستمر در روزهای گذشته توسط شهروندان آذربایجان غربی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) انجام شد.
قرار است امشب نیز مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) در مساجد و حسینیه های سطح شهر برگزار شود.
روز سوم جمادی الثانی به روایتی روز وفات حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) است که در این روز مردم مومن در کل کشور به عزاداری می پردازند.
حضرت فاطمه زهرا (س) در سال یازدهم هجری به شهادت رسیدند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.