دو جوان مهابادی با طراحی و ساخت شیلنگ اطفای حریق با نام "پرده سه بعدی" توانستند بخشی از تجهیزات آتش نشانی را طراحی و بومی سازی کنند.

به گزارش ایلنا، صلاح خان احمدزاده ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مسعود برخوان و کامبیز طه‌زاده دانشجویان کارشناسی رشته مکانیک و از کارکنان واحد آتش‌نشانی شرکت پتروشیمی مهاباد هستند که پس از شش ماه تحقیق و بررسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد توانستند با مطالعه نمونه خارجی شیلنگ اطفای حریق و تقویت نمونه جدید و بومی، این طرح را در واحد آتش نشانی شرکت پتروشیمی مهاباد پیاده کنند.

مدیر عامل پتروشیمی مهاباد نیز در این خصوص افزود: این ابتکار دانشجویان و کارکنان پتروشیمی مهاباد مصداق عینی کاربردی کردن علم در محیط عمل و ارتباط صنعت با دانشگاه است که به خوبی انجام شد.

محسن مجیدی گفت: مراحل ثبت این ابتکار به عنوان اختراع در کار، در حال انجام است و پتروشیمی مهاباد طرح‌های تحقیقاتی دیگری را نیز در اثبات توانایی‌های علمی و عملی جوانان ایرانی در برنامه دارد.
 
مجیدی افزود: شیلنگ‌های بکار برده شده در این طرح به طور کامل ساخت داخل هستند و کارآیی آن از نمونه خارجی آن بسیار بالاتر و هزینه طراحی و ساخت این شیلنگ‌ها حدود 20 میلیون ریال بوده است.
 
قابلیت افزایش طول شیلنگ و مورد استفاده قرار دادن در مکان‌هایی که دسترسی آتشنشان به آن سخت است از مزایای این شیلنگ اطفاء حریق است.
 
این شیلنگ آب می‌تواند انحنا پیدا کرده و از حالت دو بعدی مستطیلی خارج شود و حریق را از محیط اطراف خود ایزوله کند.
 
سیروان نانوازاده، رئیس آتش نشانی شرکت پتروشیمی مهاباد نیز اظهار داشت: این وسیله به راحتی جلوی حریق و انتشار هیدروکربن را می‌گیرد و نقش سازنده‌ای در کنترل حریق و انتشارگازهای قابل اشتعال و انفجار در محیط‌های صنعتی دارد و با ایجاد حایل آب توسط این شیلنگ از گسترش آتش جلوگیری می‌شود.
 
تحقیق و بررسی بومی سازی طرح شیلنگ اطفای حریق شش ماه طول کشید و اکنون این تکنولوژی در واحد آتش‌نشانی شرکت پتروشیمی مهاباد بکار گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.