مدیر جهاد کشاورزی سردشت از اجرای آبیاری تحت فشار در 219 هکتار از اراضی کشاورزی سردشت خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، رسول سعیدیان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، 82 طرح خرده مالکی در سطح 202 هکتار از اراضی کشاوری این شهرستان تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفته و درسطح 17 هکتار نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها 26 میلیارد و 85 میلیون ریال اعتبارهزینه شده که حدود 15 میلیارد ریال به صورت آورده شخصی و افزون بر 10 میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض دولتی بوده است.

سعیدیان افزود: اجرای چهار طرح شبکه های فرعی آبیاری از محل اعتبارات مهار رودخانه های مرزی در سطح 9 هزار و 529 هکتار با اعتبار 2 هزار و 55 میلیارد و 870 میلیون ریال از دیگر طرح های عملیاتی شده از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت از تثبیت مالکیت و صدور سند اراضی کشاورزی برای بیش از 945 هکتار در این بازه زمانی خبر داد و گفت: در این خصوص 6 پلاک شناسایی و در شورای اصلاحات ارزی هم هفت پرونده مطرح شده که در حال بررسی است.

وی در خصوص مبارزه با آفات میوه و امراض گیاهی در سردشت اظهار کرد: پایش و ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در 2 هزار هکتار از باغات میوه ، پایش آفت مگس جالیز در 90 هکتار از اراضی زیر کشت صیفی جات ، مبارزه با آفت ملخ در سطح یکهزار و 350 هکتار، مبارزه با سن گندم در یکهزار و 781 هکتار و مبارزه با موش های مضر کشاورزی در سطح 880 هکتار از مهمترین اقدامات امسال محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با بیان اینکه تولید محصول انگور سیاه دیم امسال نسبت به سال های گذشته از افزایش 10 درصدی برخوردار است، اضافه کرد: این شهرستان یکی از قطب های تولید انگور دیم در آذربایجان غربی است که در چند سال گذشته ترویج نکات فنی و کارشناسی سبب بهبود کیفیت و افزایش عملکرد این محصول شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.