احمد بهرامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایش و مراقبت فعال و غیر فعال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح واحدهای پرورشی طیور صنعتی و بومی تکاب گفت: پایش های تخصصی در 6 واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی فعال و 110 واحد اپیدمیولوژیک روستایی پرورش ماکیان بومی این شهرستان صورت گرفت.
وی با بیان کرد: امسال تاکنون 450 نمونه برای انجام آزمایشات تشخیصی به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی آذربایجان غربی ارسال شده و هیچ مورد مثبتی از بیماری فوق در این شهرستان مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه نزدیک نشدن و تماس نداشتن شهروندان با پرندگان وحشی و مهاجر به عنوان مخزن اصلی بیماری به حساب می آیند نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی واگیردار است و به راحتی از طریق تماس با پرندگان وحشی مهاجر و آبزی و سایر پرندگان زنده انتقال می یابد و موجب شیوع این بیماری می شود لازم است شهروندان از شکار و تماس مستقیم با این پرندگان خودداری کنند.
وی ادامه داد: شهروندان با رعایت موارد زیست محیطی از خرید و مصرف هرگونه مرغ زنده خودداری کرده و تنها از گوشت مرغ بهداشتی و بسته بندی دارای تاریخ مصرف استفاده کنند.
بهرامی همچنین گفت: امسال تا کنون تعداد 106 هزار و 244 راس گوسفند و بز در اجرای طرح واکسیناسیون بر علیه بیماری آبله در شهرستان تکاب مایه کوبی شده است.
بیش از 300 هزار واحد دامی سبک و سنگین در تکاب وجود دارد.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3072/7514/3093**خبرنگار: امیر خالق نژاد **تنظیم: پیمان پاکزاد**انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.