مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: سرانه تولید زباله برای هر شهروند در ارومیه 710گرم است.

عزیز قال در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: به طور کلی بازیافت زباله های تولیدی در ارومیه حدود 50 درصد است و واحد های بازیافت هم به صورت خصوصی در حال فعالیت هستند.

قال با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به اجرای طرح تفکیک از مبدا به صورت تلفیقی در حال فرهنگ سازی هستیم  اظهار کرد: به طور کلی شهروندان ارومیه از روش های تلفیقی که همان جمع آوری سیار 3 درصد و غرفه های بازیافتی ثابت 2 درصد و مخازن تفکیک در مبدا استقبال کرده اند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد:به طور کلی نمی توان استاندارد جهانی را باتوجه به نوع و کیفیت تولیدی پسماند برای شهروندان شهر ارومیه تعریف و مقایسه کرد اما با توجه به نوع پسماند تولیدی کشور که 30 به 70 درصد (خشک به تر) بوده، تقریبا پسماند تولیدی شهروندان ارومیه ای نیز در همان محدوده است.

وی خاطر نشان کرد:به منظور نهادینه کردن فرهنگ تفکیک از مبدا پسماند های خشک این سازمان بویژه از سال 89 تاکنون با آموزش چهره به چهره در چندین مرحله ، اجرای برنامه ها ،جشنواره های مختلف در هرسال و همچنین پخش بسته های تشویقی جهت افزایش استقبال شهروندان به بازیافت پسماند های خشک دراین چند سال به طور متوالی در ارومیه انجام شده است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.