به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، از دیروز تصویری در شبکه‌های مجازی مبنی بر ترک‌خوردگی پل جدیدالاحداث تقاطع غیر همسطح آذربایجان منتشر شده که در شبکه‌های مجازی با واکنش‌هایی از سوی مهندسین مواجه شده است:

نظر برخی مهندسین عمران

این قسمت با توجه به شواهد، ترک خوردگیست و نیاز به ترمیم دارد، ضمن اینکه ترک خوردگی در بتن طبیعی است ولی اتفاق غیرعادی زمان ایجاد آن است.

نظر اکثریت مهندسین عمران

به نظر می‌رسد این اتفاق به دلیل عدم اجرای صحیح قطع بتن باشد و مشخصا نمی تواند ترک باشد با این حال این موضوع باید از نزدیک و با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد و برای ترمیم باید از روش‌های جدید همانند FRP استفاده و در زمانی سریع انجام شود.

دستور فوری شهردار ارومیه به معاون زیربنایی شهرداری برای بررسی موضوع

محمد حضرت پور، شهردار ارومیه پس از انتشار تصویری در کانالی و ادعای آن مبنی بر ترک خوردگی و همچنین علیرغم صدور اطلاعیه از سوی معاونت امور زیربنایی به جوان کیا، معاون زیربنایی شهرداری دستور داد تا نسبت به این مسئله رسیدگی و صحت و سقم آن را به مردم گزارش دهد.
وی افزود: تا اتمام بررسی کسی حق موضع گیری در این خصوص را ندارد.
شهردار ارومیه تاکید کرد: ما از پول مردم و برای مردم پل می سازیم و آنها خود ناظر اجرای عملیات عمرانی هستند.

اطلاعیه معاونت امور زیربنایی شهرداری ارومیه

به دنبال انتشار تصویری در فضای مجازی مبنی بر ترک خوردگی در پل آذربایجان ارومیه، به اطلاع می رساند ترک خوردگی در پل اتفاق نیفتاده است و آن رگه های موجود در پل، محل اتصال پارت اول قالب بندی به پارت دوم و ادامه بتن ریزی عرشه است و چون پل به جهت کشش کابلها باید پارت به پارت بتن ریزی شود این برجستگی در اثر نفوذ شیرآبه بتن به وجود آمده است. شایان ذکر است این اتفاق به دلیل غیر متصل بودن به عرشه پل قابل پاکسازی است.

گفتنی است، فاز اول تقاطع چهارسطحی آذربایجان که به گفته مسئولان شهری ارومیه یکی از بزرگ‌ترین پروژه های عمران شهری شمال‌غرب است، پاییز امسال افتتاح شد که با یک کیلومتر طول، جاده مهاباد را به بزرگراه والفجر (کمربندی ارومیه) متصل می کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 862422
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.