به گزارش ایرنا، آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته در آستانه سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف آذربایجان غربی برگزار شد و هزاران نفر از مردم استان با شور و شوق خاصی در آن حضور یافتند.
بخش قابل توجهی از خطبه های این هفته نمازجمعه در شهرستان های مختلف استان به موضوع حضور پرشور مردم در راهپیمایی پس فردا/ یکشنبه/ 22 بهمن ماه جاری اختصاص داشت و ائمه جمعه نیز بر حضور پرشور مردم تاکید کردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، حضور در راهپیمایی 22 بهمن امسال را وظیفه شرعی، دینی و انقلابی همه مردم ایران دانست و گفت: این امر را باید نوعی جهاد در راه خدا بدانیم و با همه توان در آن شرکت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: حضور حماسی ملت بزرگ ایران به دنیا نشان می دهد که مردم همچنان با اتحاد در صحنه حضور دارند و ایادی کفر و استکبار هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
وی ادامه داد: سردمداران آمریکا آرزوی شکست ملت ایران را با خود به گور می برند زیرا خداوند پشتیبان این مردم است.
امام جمعه خوی نیز با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: امسال نیز ملت انقلابی، متعهد و وفادار ایران اسلامی در این راهپیمایی، وفاداری خود را به نظام اسلامی نشان داده و از دشمنان آن تبرّی می جویند.
حجت الاسلام سیدرضی شکوری اضافه کرد: ملت انقلابی، متعهد و وفادار ایران اسلامی حدود 4 دهه است که همه ساله 22 بهمن در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همایش ملی و اسلامی را بنام راهپیمایی به نمایش می گذارند.
وی با تبریک سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی بیان کرد: در این 40 سال بحران ها، توطئه ها و حوادث بی شمار تلخ و شیرینی در کشور رخ داده ولی مردم، اتحاد و همدلی خود و ایستادن در پشت سر امام راحل و مقام معظم رهبری را فراموش نکرده و نخواهند کرد.
امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در خطبه های این هفته گفت: انسجام مثال زدنی ملت بزرگ ایران حول محور مقام معظم رهبری در راهپیمایی امسال به جهانیان نمایش داده می شود و آنان قدرت این ملت بزرگ را به عینه مشاهده می کنند.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی افزود: شکستن اتحاد ملت بزرگ ایران مهمترین خواسته نظام سلطه است ولی آنها این آرزو را به گور خواهند برد.
وی اضافه کرد: ملت ایران همه ساله در راهپیمایی های مختلف نشان داده اند که مدافع حریم ولایت و انقلاب شکوهمند اسلامی هستند و در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز این واقعیت را فریاد خواهند زد.
امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه روز 22 بهمن عید واقعی ملت ایران است، بیان کرد: ملت ایران در این روز نظام ستمشاهی را سرنگون و نظامی مبتنی بر مبانی دینی و اسلامی را پایه ریزی کردند.
حجت الاسلام ایوب رنجبری اضافه کرد: باید راهپیمایی امسال پرشورتر از سال های گذشته برگزار شود زیرا دشمنان این نظام در تلاش هستند تا اینگونه جلوه دهند که مردم از نظام اسلامی ناامید شده اند.
وی ادامه داد: حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن موجب ناامیدی دشمنان می شود و دنیا بداند این مردم بصیرتر و آگاه تر از گذشته پای آرمانهای اسلام و انقلاب ایستاده اند.
امام جمعه مهاباد نیز حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را بهترین جواب به توطئه های دشمنان و استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: مردم همیشه در صحنه با وحدت و همدلی در روز 22 بهمن بار دیگر بدخواهان نظام و جمهوری اسلامی را ناامید می کنند.
ماموستا قادر سهرابی اظهار کرد: مردم انقلابی با وجود همه مشکلات همواره پشت سر رهبری و ولایت فقیه هستند و توطئه های دشمنان بر آنان تاثیری ندارد.
امام جمعه شوط نیز حضور پرشور مردم در راهپیمایی های مختلف در 39 سال گذشته را نشان دهنده مردمی بودن انقلاب اسلامی دانست و گفت: این امر در راهپیمایی روز یکشنبه نیز به خوبی نمایان می شود.
حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران، انقلابی سراسر مردمی است و مردم، همیشه در صحنه های مختلف این امر را ثابت کرده اند.
وی اضافه کرد: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن از جمله مهمترین موارد تجلی این امر است که بسیاری از نقشه های دشمنان را نقش برآب می کند.
به گزارش ایرنا، ائمه جمعه دیگر شهرستان های آذربایجان غربی نیز حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن امسال را لبیک مردم به ندای رهبری دانسته و بر اهتمام همه ملت ایران در راستای عمل به فرمایشات رهبری تاکید کردند.
راهپیمایی 22 بهمن امسال روز یکشنبه هفته آینده همزمان با سراسر کشور در بیش از 60 نقطه آذربایجان غربی برگزار می شود.
امسال سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین بهار این انقلاب شکوهمند است.
8137/2093 ** گزارش: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.