قهرمان رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب با تاکید بر اینکه متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور 5.16 مترمربع است، افزود: استاندارد فضای آموزشی برای هر دانش آموز 8.4 مترمربع است.
وی چندی پیش با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۰ مدرسه در قالب ۱۰۶ کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز در استان ساخته شده است، افزود: میزان اعتبار لازم برای ساخت و نوسازی مدارس تعهد شده توسط خیرین بیش از ۱۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با قدردانی از اهتمام خیران در مدرسه سازی گفت: اکنون در سطح آذربایجان غربی 46 باب مدرسه خیرساز در قالب 203 کلاس درس در حال ساخت است و 49 باب مدرسه با 318 کلاس درس به طور مشارکتی اجرا می شود که در 23 مدرسه سهم خیران به اتمام رسیده و در انتظار اعتبار دولتی هستند.
وی افزود: در دهه فجر امسال نیز 37 طرح آموزشی در قالب 35 مدرسه با 234 کلاس درس و 2 باب سالن ورزشی در سطح استان افتتاح می شود.
وی همچنین با بیان اینکه تراکم آموزشی در میاندوآب 25 نفر است، اظهار کرد: متوسط تراکم آموزشی در کشور 22 نفر می باشد و بر اساس این آمار نیاز به فضای آموزشی جدید در این شهرستان نیز وجود دارد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هشت درصد دانش آموزان استان در میاندوآب تحصیل می کنند، بیان کرد: مدارس تخریبی مهمترین مشکل این شهرستان محسوب می شود.
وی افزود: 84 مدرسه میاندوآب با 397 کلاس درس تخریبی و 116 مدرسه با 662 کلاس درس نیاز به مقاوم سازی دارد و این نشان می دهد که 200 مدرسه با یکهزار و 59 کلاس ناامن در میاندوآب وجود دارد.
وی با بیان اینکه با آغاز طرح توسعه و نوسازی مدارس در کشور، 14 مدرسه با 117 کلاس درس در میاندوآب بازسازی و تحویل آموزش و پرورش شده است، بیان کرد: 11 مدرسه نیز با 65 کلاس درس مقاوم سازی شده و 23 مدرسه با 175 کلاس درس در 18 هزار مترمربع نیز در دست اجراست.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اضافه کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تا مهر امسال با تحویل 300 کلاس درس به آموزش و پرورش رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.
قهرمانی اظهار کرد: همزمان با دهه فجر در میاندوآب سه باب مدرسه در قالب 18 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می شود.
به گزارش ایرنا در میاندوآب 374 فضای آموزشی با یکهزار و 858 کلاس درس وجود دارد که 45 هزار دانش آموز در آنها در حال تحصیل هستند.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
9871/3093/3072
** خبرنگار: زین العابدین شیخی ** تنظیم: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.