موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سردار یحیی تیموری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی در مراسم افتتاح موزه دفاع مقدس که با حضور مسئولان استانی برگزارشد اظهار کرد: به منظور حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و به نمایش گذاشتن آثار دفاع مقدس این موزه دفاع مقدس  در ارومیه همزمان با 9 موزه دیگر در کشور افتتاح شد.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس در دو جبهه دشمنان داخلی و خارجی به دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی پرداخته باید به بهترین صورت حق شهدای دفاع مقدس استان به تصویر کشیده شوند که افتتاح این موزه بخشی از آن است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی در خصوص افتتاح این موزه تاکید کرد:هم اکنون شاهد افتتاح بیش از 70 درصدی این موزه هستیم که تا پایان سال 96 به بهره برداری کامل خواهیم رسید.

وی در خصوص بخش تولید محتوا این موزه تصریح کرد: این مجموعه 5 بخش از تاریخ استان اعم از تاریخ 200 ساله استان، مجموعه حوادث سال های 42 تا 56، سال های اوج گیری انقلاب، بخش قبل دفاع مقدس و آشوب های داخلی و بخش انقلاب ۱۵۰۰ رویداد و حادثه استخراج شده و ۱۱۰ سوژه در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

سردار تیموری  ادامه داد: برای جمع آوری آثار به تمامی ارگان ها و عموم مردم فراخوان داده شده تا به بهترین صورت این مجموعه جمع آوری شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.