به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم آغاز این جشنواره، ارومیه را از شهرهای مهم در فیلمسازی عنوان کرد و افزود: دهه 1360 اوج سینمای آذربایجان غربی بود و از سال 1394 شمسی تاکنون این استان در 140 جشنواره بین المللی حضور داشته و 45 جایزه بین الملی به دست آورده است.
حجت الاسلام محمد باقر کریمی با بیان اینکه مشکل ما در بخش سینماست و باید خیز بلندی برای بازسازی سینماها برداشته شود، افزود: از 19 سینمای استان تنها سه سینما فعال است و پخش فیلم در آنها صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: اداره ارشاد صاحب سینما نیست ولی متولیان سینماها اگر اقدام به بازسازی سینماها نمایند، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تجهیزات لازم را به صورت رایگان در اختیارشان قرار می دهد.
وی با بیان اینکه چهار سالن ارشاد در شهرستان های خوی ، میاندوآب، بوکان و مهاباد به سالن پخش دیجیتال تبدیل شده اند، گفت: تا پایان سال نیز سه سالن دیگر در شهرستان های پلدشت، شوط و بازرگان به سیستم پخش دیجیتال مجهز می شوند.
حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: فیلم های مربوط به کودک و نوجوان نیز به صورت رایگان و با عنوان سیمرغ پروانه ها نمایش داده می شود.
به گزارش ایرنا پخش فیلم های فجر 14 تا 22 بهمن ماه جاری از ساعت 16 تا 21 به نمایش در می آید و قیمت بلیت فیلم ها 60 هزار ریال تعیین شده که اگر هر نفر 20 بلیت بگیرد، 50 درصد تخفیف داده می شود.
سی وششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن 1396 در تهران به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده درحال برگزاری است؛ شهرستان ارومیه در سال گذشته نیز میزبان فیلم های سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجربود که بر این اساس 16 عنوان فیلم در ارومیه همزمان با دهه فجر بر روی پرده قرار گرفت.
8135/3072
**خبر: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.