جلیل جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تصویب این اعتبار در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان به ریاست استاندار،‌ اظهار کرد: این اعتبار در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری در شهرستان های مختلف استان پس از تخصیص هزینه می شود.
به گفته وی برای جذب این اعتبار، طرح های مختلفی چون ایجاد باغ موزه در پردیس دانشگاه ارومیه، اجرای زیرساخت های گردشگری در مجموعه گردشگری شمس در خوی، سد حسنلو نقده، ‌سایت گردشگری زرینه رود شاهین دژ، خورنج و پردانان پیرانشهر، محدوده تاریخی توریستی تکاب بویژه تخت سلیمان، آبشار شلماش سردشت و منطقه گردشگری نوروزلو میاندوآب آماده شده است.
وی ادامه داد: نظر مساعد نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی به این بخش و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از ایجاد زیرساخت های گردشگری، نویدبخش توسعه این صنعت بوده و وظیفه مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قبال حفظ آثار تاریخی،‌ معرفی صنایع دستی و جاذبه های گردشگری به علاقه مندان و گردشگران داخلی و خارجی را دوچندان می کند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای بیش از یکهزار و 575 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی و ‌2 اثر ثبت شده جهانی است و بر اساس اندیشه های نماینده عالی دولت در این استان، سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری این استان افق روشنی را پیش رو صنعت گردشگری این استان قرار می دهد.
محمدمهدی شهریاری در 22 مهر سال جاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی معرفی شده و فراهم سازی زمینه های سرمایه گذاری در ظرفیت های بالقوه منطقه از جمله گردشگری، معدن و قابلیت های مرزی از رویکردهای وی برای توسعه اقتصادی استان طی ماه های اخیر بوده است.
تاکید وی بر استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری منطقه و سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت های گردشگری، توجه بسیاری از مسئولان استانی را به هاین بخش جلب کرده است.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.