به گزارش ایرنا برای راه اندازی و نصب تجهیزات هواشناسی شامل سامانه دریافت تصاویر ماهواره، سامانه مانیتورینگ پیش بینی، سامانه پایش و سنجش از راه دور پارامترهای هواشناختی دریاچه ارومیه، فاز یک سامانه نیاز آبی، ایستگاه خودکار هواشناسی شهری در ارومیه، ایستگاه خودکار هواشناسی دریایی پل میانگذر ارومیه، ایستگاه خودکار هواشناسی مجتمع گردشگری باری بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده است.
سایر طرح های هواشناسی نیز شامل ایستگاه خودکار در شهرستان بوکان، نقده و میاندوآب، ایستگاه خودکار هواشناسی دانشگاه نازلو، ایستگاه باران سنجی تمام اتوماتیک بخش سرو، ایستگاه باران سنجی تمام اتوماتیک تخت سلیمان تکاب، ایستگاه باران سنجی تمام اتوماتیک میرآباد نقده و ایستگاه باران سنجی تمام اتوماتیک محمدیار نقده است.
ایستگاه باران سنجی تمام اتوماتیک بخش سیلوانا، ایستگاه باران سنجی تمام اتوماتیک بخش مرگور و ایستگاه باران سنجی تمام اتوماتیک خوشاکو ارومیه و ایستگاه خودکار هواشناسی شوط نیز از جمله سایر طرح های افتتاحی اداره کل هواشناسی در آذربایجان غربی است.
پنج طرح عمرانی، خدماتی و عمرانی از جمله روشنایی معابر شهرک صنفی کاوه و کارگاه سفال گری با صرف بیش از 12 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه در مهاباد افتتاح شد.
آئین کلنگ زنی مدرسه 9 کلاسه خیرساز ' چیا عزیز انباری' با مساحت یکهزار و 200 متر زیربنا و بیش از 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیز امروز برگزار شد که به گفته 'کامبیز شاوله'، مدیر اداره آموزش و پرورش مهاباد این طرح در مدت زمان یکسال به پایان می رسد و مهر سال آینده در اختیار آموزش و پرورش این شهرستان قرار می گیرد.
همزمان با نخستین روز از دهه فجر 6 طرح خدماتی و برق رسانی شامل روشنائی معابر، رفع ضعف ولتاژ شهری و روستایی و برق دار کردن چاه های کشاورزی با 9 میلیارد و 835 میلیون ریال هزینه در میاندوآب به بهره برداری رسید.
مرکز نگهداری بیماران روانی نیز امروز در میاندوآب با حضور فرماندار و شماری از مسئولان این شهرستان با 60 نفر ظرفیت افتتاح شد.
به گفته رئیس اداره بهزیستی میاندوآب در این مرکز 13 نفر شامل پرستار، مراقب، نگهبان و غیره مشغول به فعالیت هستند و برای راه اندازی آن در ساختمان دولتی، یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.
علی کریمی اضافه کرد: هزینه نگهداری این معلولان در ماه 690 میلیون ریال برآورده شده است و مشارکت خیران در تامین هزینه های این مرکز مورد انتظار است.
تسهیلات خرید 10 دستگاه خودرو سایپا توسط صندوق کارآفرینی امید طبق تفاهم نامه کمیته امداد به مددجویان این شهرستان اعطا شد؛ کارمزد این تسهیلات 4 درصد و بازپرداخت آن 5 ساله است.
به گزارش ایرنا برنامه های سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی در آذربایجان غربی با تجمع باشکوه مردم در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه و برخی دیگر از شهرستان ها کلید خورد و ناقوس کلیساها به احترام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به صدا درآمد.
توجه به عرصه های سازندگی و پیشرفت با پیروزی انقلاب اسلامی شتاب بیشتری به خود گرفته و بهبود زیرساخت های شهری و مدیریت منابع اقتصادی و انسانی برای نوسازی و توسعه ی شهرها در اولویت کارهای دولت های پس از انقلاب اسلامی قرار گرفته است.
آذربایجان غربی نیز از این تلاش ها و اقدامات بی دریغ مسئولان کشوری و استانی در جهت توسعه و بالندگی بهره مند شده و امسال نیز همچون سال های گذشته در دهه فجر شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های عمرانی و خدماتی متعددی در این این استان مرزی خواهیم بود.
8135/3072
** گزارش از: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.