اکبر حسن‌بگلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 25 طرح در ارومیه، یک طرح در شوط، 10 طرح در خوی، 2 طرح در چالدران، چهار طرح در پیرانشهر، 2 طرح در چایپاره، 11 طرح در مهاباد، یک طرح در شاهین دژ، 6 طرح در اشنویه، 2 طرح در سردشت و 11 طرح در میاندوآب افتتاح می شود.
وی ادامه داد: احداث پست هوایی جهت تامین برق متقاضیان جدید و رفع ضعف ولتاژ در نقاط مختلف شهری ارومیه، احداث ساختمان توزیع برق ایثار، احداث و توسعه شبکه فشار ضعیف با استفاده از کابل خودنگهدار جهت تامین برق متقاضیان شهری جدید در نقاط مختلف ارومیه به طول 62 کیلومتر، احداث شبکه 20 کیلو ولت هوایی فیدر اف 6 سیلوانا - راه آهن - اف 12 بالانج به طول 23.4 کیلومتر و احداث شبکه روستای گوی تپه ارومیه از اهم پروژه های شهرستان ارومیه است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار کرد: احداث شبکه فشار ضعیف با استفاده از کابل خودنگهدار به طول 16 کیلومتر در نقاط مختلف شهری و روستایی خوی، احداث شبکه فشار ضعیف شهری و روستایی چالدران به طول 110 کیلومتر، احداث خط 20 کیلو ولت هوایی و زمینی در مسیر جاده ابلس و قبله حسن پیرانشهر از پروژه های شهرستانی این اداره کل است.
حسن بگلو ادامه داد: احداث پست هوایی چایپاره، احداث شبکه 20 کیلو ولت هوایی جهت رینگ فیدر مهاباد، اصلاح شبکه فشار متوسط هوایی در نقاط مختلف اشنویه، برق رسانی به روستای کارگژان سردشت و اصلاح و رفع حریم خط 20 کیلو ولت هوایی میاندوآب از دیگر پروژه های مهم شهرستانی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا 99 درصد جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند؛ سهم مشترکان شهری و روستایی برق در آذربایجان غربی به ترتیب 67 و 32 درصد است.
یکهزار و 250 مگاوات برق تولیدی استان در سال است که تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می شود.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.