به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین نواخته شدن ناقوس کلیساها در کلیسای ارامنه ارومیه نواخته شد و حاضران، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را گرامی داشتند.
عضو شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، بالاترین نعمت برای اقلیت های دینی بود و در زیر سایه این نظام، اقلیت های دینی در 39 سال اخیر مراسم مذهبی خود را آزادانه برگزار می کنند.
پایلاک ساهاک ادامه داد: اقلیت های دینی همگام با سایر اقشار در عرصه های مختلف حضور یافته و نقش آفرینی کرده اند.
عضو شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان افزود: به عنوان شهروند ایرانی معتقدم با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران اسلامی جایگاه اصلی خود را در منطقه پیدا کرده و شعارهای انقلاب اسلامی محقق شده است.
وی اظهار کرد: هجمه های سنگین علیه ایران نشانه هراس استکبار جهانی از قدرت وجایگاه امروزی ایران اسلامی در منطقه است.
ساهاک افزود: حمایت از مستضعفان منطقه یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی است که امروز شاهد تحقق آن هستیم و بسیاری از کشورهای مظلوم منطقه در سایه حمایت و پشتیبانی ایران اسلامی از چنگال ظلم سلطه گران رهایی یافته اند.
به گزارش ایرنا، به صدا درآمدن ناقوس کلیساها، دیدار با خانواده های شهدای مسیحی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی بانوان از جمله برنامه های ایام الله دهه فجر در حوزه اقلیت های دینی است.
براساس این گزارش اقلیت های دینی در انقلاب و جنگ نقش موثری ایفا کرده اند چنانکه در جنگ تحمیلی شهدای زیادی تقدیم کرده اند.
انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 خورشیدی به رهبری امام راحل به پیروزی رسید و امسال سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
8135** خبرنگار: شهین بیدادرس
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.