ناصر قره پاپاق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری یک امر مهم بوده و سند دار کردن اراضی برای حفاظت از اراضی یک امر موثر است.
وی ادامه داد: در راستای منع تغییر کاربری اراضی در این شهرستان 2 مورد اخطار دادستانی به متخلفان صادر شده است تا از تغییر کاربری این اراضی جلوگیری شود.
وی افزود: جهت حفاظت از کاربری اراضی زراعی و باغی در شهرستان نقده اکیپ های جدید گشت حفاظت از اراضی کشاورزی با عنوان سامانه 131 در این شهرستان آغاز به کار کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی نقده اظهار کرد: نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز و گشت های ویژه برای حفظ اراضی از اهم اهداف سامانه ارتباط مردمی و گشت ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی است.
ناصر قره پاپاق اظهار کرد: 42 هزار هکتار از اراضی ملی در نقده قرار دارد که 28 هکتار در سال های قبل و 15 هکتار هکتار در سال جاری برای طرح های کشاورزی واگذار شده و مورد بررسی و نظارت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون نیز بیش از چهار هزار و 800 هکتار از اراضی این شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا نقده دارای 20 هزار و 396 هکتار زمین زراعی آبی، 29 هزار و 325 هکتار زمین دیمی، هفت هزار و 606 هکتار زمین باغی و 42 هزار هکتار اراضی ملی است.
شهرستان 110 هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.