اسمعیل کریم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای یکهزار و 114 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و 11 هزارو 207 خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.
وی اظهار کرد: از مجموع این طرح ها 538 طرح در بخش آب و خاک، 13 طرح در بخش عشایر، 6 طرح در بخش تولیدات دامی، چهار طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی، چهار طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی و سه طرح در زیر بخش تعاون روستایی است.
وی با اشاره به جزئیات طرحهای افتتاحی اظهار کرد: اجرای آبیاری تحت فشار، مرمت، لایروبی و بازسازی قنات، خطوط انتقال آب با لوله، پوشش بتنی انهار سنتی از جمله طرح های افتتاحی در زیر بخش آب و خاک است .
وی اضافه کرد: بهره برداری از 538 طرح حوزه آب و خاک با هزینه 147 میلیارد و 317میلیون ریال و اشتغالزایی برای 972 نفر اجرا می شود و 998 خانوار روستایی از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.
کریم زاده بیان کرد: همزمان با ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر از مجموع 538 پروژه قابل افتتاح در بخش آب و خاک، 536 پروژه شامل اجرای طرح های آبیاری تحت فشار به مساحت 584 هکتار، آماده بهره برداری شده است .
وی گفت: 6 طرح در بخش تولیدات دامی با صرف 83 میلیارد و 700 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 52 نفر، چهار طرح در بخش صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی با صرف 101میلیارد و 500 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 34 نفر و سه طرح در زیر بخش مدیریت تعاون روستایی با صرف پنج میلیارد ریال هزینه و اشتغال زایی برای 30 نفرآماده بهره برداری است.
کریم زاده گفت: چهار طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی با صرف 50 میلیارد ریال هزینه و اشتغال زایی 26 نفر و 13 طرح عشایری با صرف پنج میلیارد و 295 میلیون ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی در این ایام است.
وی اضافه کرد: احداث و تجهیز سردخانه بالای صفر، واحد سورتینگ و بسته بندی میوه، راه اندازی مرغداری گوشتی، تهیه خوراک دام، گاومیش داری صنعتی، بره پرواری، گلخانه شاخه بریده و پرورش سبزی و صیفی، احداث و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری، مرمت چشمه و احداث آبشخور، لوله گذاری خط انتقال آب شرب و آبرسانی سیار از جمله طرح های افتتاحی هستند که در این ایام مورد بهره برداری قرار می گیرند .
کریم زاده اظهار کرد: شعار کشاورزی، بستر تولید و اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار محوری ایام دهه مبارک فجر از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است و ایام دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان است .
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی با دارا بودن 800 هزار هکتار اراضی زراعی و تولید افزون بر 6 میلیون تن انواع محصولات دامی و زراعی توانسته جزو استانهای مهم کشور در تامین نیازهای کشاورزی اعم از باغی و زراعی باشد.
این استان در تولید سیب درختی ، چغندر قند، عسل و بسیاری محصولات باغی و زراعی و انواع تولیدات دامی رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.
7125/2093
خبر: طاهره نوید آرین ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.