مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش دو و نیم برابری صادرات سیب درختی از استان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عزیز امانی افزود: از زمان فصل برداشت محصول سیب درختی از استان تا کنون 120 هزار تن سیب از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده و روند صادرات همچنان ادامه دارد .

وی تصریح کرد: در سال جاری یک میلیون و 208 هزار تن سیب درختی در استان تولید شد که از این میزان حدود 300 هزار تن جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی و حدود 700 هزار تن درسردخانه های استان ذخیره سازی شد.

امانی ابراز امیدواری کرد:با پیگیری های انجام شده و افزایش روند توسعه و تسهیل صادرات محصول سیب درختی در سال جاری نسبت به سال گذشته ، حدود 400 هزار تن سیب موجود در سردخانه های استان در حال حاضر تا پایان سال به بازارهای مصرف داخلی و خارجی صادر شود و مشکلی دراین زمینه برای باغداران به وجود نیاید.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: محصول سیب استان در حال حاضر به کشورهای اقلیم کردستان، افغانستان، هندوستان و روسیه صادر می شود، البته مشکلی در زمینه صادرات سیب به پاکستان ایجاد شده بود که پیگیر رفع آن هستیم.

امانی با بیان اینکه تهاتر صادرات سیب در ازای واردات موز زمینه افزایش قیمت صادرات سیب تا مبلغ 150 تا 20 تومان در هر کیلو را فراهم کرده است، افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، این موضوع باعث افزایش واردات موز به کشور نشده بلکه خود عامل بازدارنده ای در جهت محدودکردن واردات این محصول بوده است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.