نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی جز 10 استان اول از لحاظ جذب سرمایه گذاری خارجی است.

داوود غفار پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در خصوص وضعیت سرمایه گذاری خارجی آذربایجان غربی نسبت به استان های همجوار افزود: براساس آخرین آمار اعلامی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، آذربایجان غربی در بین 10 استان اول از لحاظ جذب سرمایه گذار خارجی قرار داردکه باتوجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان می توان قابلیت جذب سرمایه گذاری را افزایش داد.

غفار پور در خصوص وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان تصریح کرد:سرمایه گذاری خارجی در استان تابع محیط کسب و کار حاکم براستان و متاثر از شاخص های کلان اقتصادی و تعاملات بین المللی کشوربوده که شواهد نشان گر وضعیت مثبتی در این حوزه در استان است.

وی ادامه داد: در سال جاری برای 4 طرح با حجم سرمایه گذاری 96هزار دلارجهت اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی اقدام شده است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی در خصوص حمایت های که از سرمایه گذار خارجی در استان انجام می شود اظهار کرد:از جمله مشوق ها و اقداماتی که مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی انجام داده میتوان به پیگیری و رفع مشکلات سرمایه گذاری در حوزه های از قبیل گمرک،تامین امکانات زیر ساختی،مالیات و برخورداری از معافیت های حقوق ورودی گمرک اشاره کرد.

وی ادامه داد: عدم محدودیت در حجم و درصد مشارکت سرمایه گذاری خارجی،امکان ثبت شرکت ایرانی با 100درصد سرمایه خارجی،امکان سرمایه گذاری در زمینه های مجاز برای بخش خصوصی،معافیت کشاورزی ،معافیت گمرکی ،معافیت صادرات،معافیت صنایع دستی و فعالیت های تولیدی،معدنی و گردشگری از دیگر مشوق های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان است.

غفار پور در خصوص موانع ومشکلات سرمایه گذاری خارجی در استان افزود: وجود قوانین دست و پا گیر و مزاحم کسب و کار ،ضعف مشوق های سرمایه گذاری منطقه ای، عدم انسجام در بازار یابی سرمایه گذاری خارجی،فرایند طولانی صدور مجوز های سرمایه گذاری خارجی و مشکلات و تنگناهای زیر ساختی در استان از قبیل ضعف در شبکه ارتباطی ،آب رسانی ،انتقال و توزیع انرژی از جمله مشکلات و موانع اصلی جذب سرمایه گذاری خارجی در استان است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.