به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سیدحسن محمودی در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها در حوادث بارش برف اخیر گفت: هم‌اکنون ۱۶ پایگاه ثابت، ۸ پایگاه سیار، ۲ پایگاه امداد کوهستان و یک پایگاه امداد هوایی در سطح استان فعال هستند که در بارندگی اخیر ۲۴۹ امدادگر تلاش خود را برای کمک و امدادرسانی به مردم انجام دادند.

وی افزود: درپی بارش اخیر مسیرها و جاده های دسترسی ۵ شهر و ۳۵۰ روستا مسدود شدند که با تلاش تیم های امدادی حداکثر تا روز چهارشنبه بازگشایی خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در استان و طی ۲ روز گذشته ۸۰۴ دستگاه خودروی در برف مانده توسط امدادگران هلال احمر رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: ۷۴ نفر از نجات یافتگان بصورت اسکان اضطراری در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر اسکان یافتند.

محمودی گفت: از مردم و همشهریان درخواست داریم درصورت مسافرت و تردد در جاده‌ها تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ، پتوی گرم و مقداری خوراکی داشته باشند و سعی کنند باک بنزینشان پر و در صورت مواجهه با مشکل یا بحران با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی همچنین به موضوع ۲ کوهنورد مفقودی در استان اشاره و افزود: ۲ کوهنورد در ارومیه و چالدران بدلیل بارش برف و کولاک مفقود شده بودند که کوهنورد مفقودی ارومیه‌ای در دره شل کوه سیر بدلیل اطلاع رسانی در اسرع وقت بعد از ۶ ساعت و با تلاش تیم‌های امدادی نجات یافت ولی کوهنورد چالدرانی بدلیل اینکه ۳ روز بعد از مفقودی اطلاع رسانی شد متاسفانه امدادگران هلال احمر وی را بصورت یخ زده یافتند.

محمودی در مورد وضعیت عملکردی این سازمان در مواقع بحران گفت: هلال احمر استان آذربایجان غربی جزو برترین های کشور بوده که این اتفاق در سیل بهار امسال، زلزله کرمانشاه و برف امسال به نمایش درآمد.

وی در مورد نیازهای سازمان هلال احمر استان از مسئولین افزود: از نمایندگان مجلس و مسئولین دولت درخواست داریم اعتبار بیشتری برای این سازمان اختصاص دهند تا بتوانیم بهتر از این به هموطنان خدمات ارائه دهیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 850533
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.