به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ابراهیم حسنی در مورد مشکلات پرستاران گفت: کارانه یک موضوع کشوری است که ورود و همت مسئولین ارشد وزارتی را می طلبد. این مشکل بدلیل معوقات پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر است که آخرین پرداختی شان به آذرماه سال گذشته می رسد.

وی افزود: بیمه‌ها قسمتی از بدهی دی‌ماه سال ۹۵ را نیز پرداخت کرده اند با این حال دانشگاه کارانه دی‌ماه پزشکان و کارانه بهمن‌ماه کارکنان را پرداخت کرده که نشان از پیشرو بودن نسبت به وضعیت پرداختی بیمه‌ها دارد.
معاون معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بیمارستان‌های دانشگاهی نیز کارانه پرستاران را از طریق درآمدهای دریافتی از سازمان‌های بیمه‌گر پرداختی می کنند و هیچ ردیف اضافه‌ای برای این مورد ندارند.
معاون معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با این حال همکاران ما با جدیت و تلاش پیگیر حل مشکلات و پرداخت معوقات این جامعه حوزه سلامت هستند.
حسنی در مورد معوقات اضافه کاری این قشر از جامعه افزود: دانشگاه حدود ۳ ماه معوقه پرداختی اضافه کاری پرستاران را دارد که تلاش داریم با مکاتبات با سازمان‌های بیمه‌گر این مشکل را نیز حل کنیم.
وی به انتقاد پرستاران نسبت به کمبود نیزو بیان کرد: سال ۹۳ نسبت تعداد پرستار به تخت در استان ۱.۲ بود که هم‌اکنون با استخدام نزدیک به ۱۳۰۰ نیروی رسمی و شرکتی این میزان به ۱.۵۲ رسیده با این حال تا نقطه مطلوب فاصله داریم که البته در محدوده کشوری هستیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به موضوع تبعیض بین پرستاران و پزشک نیز اشاره و گفت: این حرف که بیشتر کار انجام شده برای بیماران توسط پرستاران انجام می شود حرف درستی است ولی هیچ اضافه کاری به پزشکان پرداخت نمی شود و حقوق پزشکان غیر هیات علمی تفاوت زیادی با سایر کارکنان ندارد و تنها اعضای هیات علمی از جمله پزشکان حقوق بیشتری دریافت می کنند.
حسنی افزود: در گذشته از سوی رقمی واریزی بیمه، میزان پرداختی کارانه به پرسنل حدود ۱۸ تا۲۰ درصد و ۵۰ تا ۶۰ درصد به پزشکان پرداخت می شد ولی اکنون بعد از بازنگری سال ۹۳ سهم پرسنل به ۲۷.۵ درصد رسید و سهم پزشکان تغییری نکرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 850529
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.