عبدالحسین علی اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا روز یکشنبه تعداد روستاهای مسدود بر اثر برف 390 روستا بود که در کمتر از 2 روز گذشته، 230 روستا بازگشایی شده است.
وی اضافه کرد: در روستاهای مسدود بر اثر برف، نزدیک به 50 هزار نفر زندگی می کنند که در تلاش هستیم در سریع ترین زمان ممکن، راه این روستاها بازگشایی شود.
وی ادامه داد: این روستاها در شهرستان های ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر، مهاباد، تکاب، اشنویه، شاهین دژ و ارومیه واقع شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر تمامی راه های اصلی و بین شهری آذربایجان غربی باز بوده و 68 اکیپ راهداری در مسیرهای مختلف مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به سرمای قابل توجه هوا و یخبندان در مسیرهای مختلف، استفاده از تجهیزات زمستانی در همه مسیرها برای رانندگان ضروری است.
به گزارش ایرنا، بارش برف از روز پنجشنبه گذشته در آذربایجان غربی آغاز شده بود، افزون بر 48 ساعت ادامه یافت و 15 سانتیمتر در معابر درون شهری و افزون بر 40 سانتیمتر در ارتفاعات بارش برف گزارش شده است.
با وجود گذشت بیش از پنج هفته از زمستان سال 1396، این توده بارشی نخستین برف را به صورت گسترده در سطح آذربایجان غربی به ارمغان آورده و موجب شادی مردم شده است.
آذربایجان غربی بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد که از این تعداد بیش از 2 هزار و 100 روستا بالای 20 خانوار است.
8137/2093
خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.