'رحمان امینی' شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شامگاه امروز /شنبه/ در تماس تلفنی یکی از شهروندان با سامانه 125، از وقوع حادثه سقوط و احتمال غرق شدن یک دستگاه بیل مکانیکی به همراه راننده آن در مخزن سد سردشت خبردار شدیم.
وی افزود: این حادثه در پنج کیلومتری شهر سردشت زمانی اتفاق افتاد که راننده دستگاه بیل مکانیکی در حال تخریب یک اتاقک بتنی در حاشیه مخزن سد سردشت بود.
امینی اظهار کرد: در این هنگام این دستگاه با فاصله چهار متری از حاشیه مخزن، سقوط و در عمق هفت متری آب فرو رفت طوری که تا قسمت های بالای شیشه جلوی بیل مکانیکی، آب بالا آمده بود.
امینی افزود: راننده با 2 بیل مکانیکی طرفین خودرو مثل جک خودرو را بالا آورد تا در عمق بیشتری فرو نرود اما آب فضای کابین را پر کرده بود.
وی بیان کرد: راننده با کمک بیل های مکانیکی و بیرون آوردن سرش از پنجره کابین خود را محافظت کرد تا ماموران خود را به محل رساندند و راننده را نجات دادند و بیل مکانیکی را هم از آب بیرون کشیدند.
امینی اظهار کرد: نیروهای امداد و نجات آتش نشانی شهر سردشت در کمترین زمان ممکن با یک دستگاه خودرو و 2 نفر غواص و همچنین با همکاری یک دستگاه لودر شهرداری شهر ربط و 2 دستگاه جرثقیل بخش خصوصی عملیات امداد و نجات را در کمتر از یک ساعت با موفقیت به پایان رساندند.
وی بیان کرد: از نقاط جالب عملیات نجات این بود که وقتی امدادگران به محل حادثه رسیدند راننده از همکاری با آنان امتناع کرد و اعلام داشت تا زمانی که بیل مکانیکیش را همزمان از آب بیرون نیاورند وی نیز از عمق آب خارج نخواهد شد.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار شمال عراق واقع شده است.
7562/3093/3072
** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.