ناصر حضرتی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: این بودجه برای اجرای 33 طرح استانی و ملی که در راستای بهبود شاخص ها در 17 شهرستان استان موثر است، هزینه می شود.
وی بیان کرد: از این بودجه علاوه بر اختصاص 100 میلیارد ریال برای کمک های فنی و اعتباری به طرح های اجرایی، طرح هایی در حوزه های گردشگری، کشاورزی، شهرک های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی سلماس، ورزش، انتقال آب، اجرای شبکه های آبیاری زهکشی، شیلات، مجتمع های گلخانه ای، معدن، بازارچه های مرزی، راه و پروژه های دانش بنیان اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: اختصاص حدود 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای زیرساخت های گردشگری تخت سلیمان تکاب، 45 میلیارد ریال برای ساخت مسیر دسترسی به معادن شهرستان مهاباد و 40 میلیارد ریال برای هرکدام از طرح های فاز نخست شهرک صنایع پایین دست پتروشیمی در میاندوآب، تکمیل راه دسترسی به بازارچه مرزی پلدشت، زیرساخت های گردشگری زرینه رود شاهین دژ، ساماندهی پیست اسکی خوشاکو ارومیه و توسعه زیرساخت های شهرک صنعتی سرمایه گذاری بین المللی استان از جمله طرح های دارای اعتبار از این بخش در آذربایجان غربی به شمار می رود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از لایحه بودجه سال آینده اعطایی از سوی دولت به مجلس گفت: در لایحه بودجه سال آینده 33 هزار و 510 میلیارد ریال بودجه هزینه ای و عمرانی از سوی دولت برای این استان پیش بینی و تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
ناصر حضرتی افزود: 21 هزار و 30 میلیارد ریال از این میزان مربوط به بودجه هزینه ای و 12 هزار و 480 میلیارد ریال مربوط به بودجه عمرانی است.
وی اضافه کرد: همچنین برای سال آینده وصول 10 هزار و 890 میلیارد ریال درآمد در آذربایجان غربی پیش بینی شده است که از این میزان 10 هزار و 600 میلیارد ریال به درآمد استانی اختصاص دارد.
وی اظهار کرد: 85 درصد درآمدهای استانی آذربایجان غربی در پیش بینی لایحه بودجه را مالیات مستقیم و غیرمستقیم به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی بیان کرد: درآمد سرانه استان در لایحه بودجه سال آینده سه میلیون و 250 هزار ریال پیش بینی شده است.
حضرتی با اشاره به نگاه مناسب دولت یازدهم و دوازدهم به استان های محروم به ویژه آذربایجان غربی در اختصاص بودجه های عمرانی و هزینه ای، گفت: این استان رتبه ششم بین استان های کشور را در خصوص اعتبارات عمرانی پیش بینی شده در سال آینده دارد و سهم ما از کل اعتبارات عمرانی استان های کشور 4.43 درصد است.
وی از افزایش سهم آذربایجان غربی از اعتبارات مربوط به سه درصد نفت و گاز در سال آینده خبر داد و افزود: در حالی که امسال این اعتبار برای استان یکهزار و 990 میلیارد ریال است، در سال آینده به 2 هزار و 740 میلیارد ریال می رسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده شاهد رشد اعتبارات مربوط به بهبود شاخص ها موسوم به استفاده متوازن برای این استان هستیم به طوری که از پنج هزار و 190 میلیارد ریال ابلاغی امسال به پنج هزار و 520 میلیارد ریال در سال آینده رسیده است. به گزارش ایرنا، بودجه سال آینده کل کشور یک میلیون و 194 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که از این میزان 368 هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی دولت اختصاص دارد.
از این میزان نیز 75 درصد شامل بودجه هزینه ای و 16 درصد که حدود 60 هزار میلیارد ریال را شامل می شود، به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای موسوم به اعتبارات عمرانی اختصاص داده شده است.
8137/3072
خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.