شهریار نوبخت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوی انتخابی و آماده سازی تیم ملی شمشیر بازی در اسلحه اپه با حضور 15 ورزشکار در بخش جوانان و نوجوانان از جمله سه بازیکن این استان مدت 6 روز در سالن کلاهدوز تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزیدگان این اردو به مسابقات آسیایی جوانان و نوجوانان که اسفند سال جاری در دبی برگزار می شود، اعزام می شوند که 2 شمشیر باز اهل آذربایجان غربی نیز جزو این افراد هستند.
وی افزود: 15 نفر به این اردو دعوت شده بود که اسامی 'فریما باباپور' در بخش جوانان، 'مبینا بافراست' و 'سما کشی آده' در بخش نوجوانان نیز به عنوان نمایندگان آذربایجان غربی در میان آنان بود.
به گزارش ایرنا پیش تر نیز هادی رضوی نیا و حسین شجاع زاده شانس حضور در رقابت های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی را کسب کرده اند.
مبینا با فراست در رده سنی نوجوانان با اختلاف بسیار اندک از نفر سوم از راهیابی به تیم ملی باز ماند.
هیات شمشیربازی آذربایجان غربی یکی از هیات های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد.
این هیات فعالیت خود را از سال 1382 در استان آغاز کرده و حضور قهرمانانی همچون طاهر عاشوری، حجت حکیمیان، سکینه نوری، الهه قهرمانی، فریما باباپور، رضا محمودپور و سعید رمضانی در ترکیب تیم های ملی و کسب مدال های متعدد کشوری، بین المللی و آسیایی از موفقیت های ورزشکاران ملی پوش این هیات نوپاست.
از نوجوانان آینده دار این رشته در آذربایجان غربی می توان به هادی رضوی نیا و حسین شجاع زاده در اسلحه فلوره و امین خیردوست در اسلحه سابر اشاره کرد.
8135 / 2093
خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.