به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: در این ایام راه و روش شهدای انقلاب و دفاع مقدس باید در جامعه ترویج داده شود تا جوانان بدانند که این انقلاب به سادگی به دست نیامده است.
وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی، ادامه داد: رژیم گذشته تحت استعمار آمریکا و استکبار بود اما امروزه با پیروی از رهنمودهای رهبری، ایران اسلامی مقتدر است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
امام جمعه ارومیه همچنین با گرامیداشت سالروز دوم بهمن 1357، واقعه به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه توسط رژیم شاهنشاهی گفت: باید نام و یاد شهیدان و علمای مجاهد در این راه همچون حجت الاسلام غلامرضا حسنی را زنده نگه بداریم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تبریک روز پرستار، اظهار کرد: پرستاران کارهای بسیار سختی را انجام می دهند اما با داشتن نیت خالصانه می توانند بهشت را برای خود تضمین کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه باید با قرض الحسنه به هم نوعان خود کمک کنیم و به فکر مردم باشیم، گفت: بانک ها و بنگاه های تجاری مسئله قرض الحسنه را به فراموشی سپرده و سود بانکی را مطرح کرده اند که این امر نوعی ربا خواری است و ازمدیران بانکی می خواهیم برای این کار تدبیر کنند.

** اجرای 30 هزار برنامه فرهنگی همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر 30 هزار برنامه فرهنگی در قالب 2 هزار عنوان برنامه فرهنگی در بین جامعه و مردم سراسر این استان اجرا می شود.
محسن شکرنیا افزود: تمام این برنامه ها با همکاری 28 کمیته در بخش جوانان، دانشجویان، بسیج و آموزش و پرورش و اجرای برنامه هایی در سطح جامعه همراه است تا چهلمین بهار انقلاب پاس داشته شود.
وی با اشاره به لزوم جلوگیری از ترویج فرهنگ غربی در جامعه افزود: مردم غیرتمند جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این فرهنگ انقلاب کردند و باید در مقابل شیاطین ایستاد و همیشه حرف و عمل حق در این راه پیروز است.
شکرنیا بر گرامیداشت باشکوه سالروز ورود امام راحل به کشور تاکید کرد و افزود: مراسم سالگرد ورود امام راحل به میهن در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شده و زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس شهری نواخته می شود.
به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
8135 / 2093
خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.