حبیب الله شیوخی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران که سرنشینان چهار دستگاه مینی بوس و بیش از 70 دستگاه خودروی سواری و باری بودند به علت کولاک شدید در فاصله 10 تا 20 کیلومتری جاده تکاب- دو راهی ایرانخواه گرفتار شده بودند.
وی بیان کرد: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب با وجود تداوم کولاک شدید این محور را بازگشایی کرده و خودروهای گرفتار شده را به ادامه مسیر هدایت کردند.
وی با بیان اینکه در مدت مسدود شدن جاده بر اثر برف و کولاک هیچ حادثه و سانحه رانندگی در این محور رخ نداده است، اظهار کرد: جاده برفی تکاب - ایرانخواه در کمترین زمان ممکن با تلاش راهداران بازگشایی شد و مسافران در سلامت کامل از برف و کولاک نجات یافتند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تکاب با بیان اینکه تردد در گردنه مائین بلاغ در محور تکاب - شاهین دژ با زنجیر چرخ امکان پذیر است، ادامه داد: اکنون به علت بارش برف و کولاک شدید در محورهای تکاب- دوراهی ایرانخواه و تکاب- تخت سلیمان- دندی در جنوب آذربایجان غربی تردد به کندی صورت می گیرد.
شیوخی به رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند، توصیه کرد که از مسافرت های غیرضروری در این محورها خودداری و از زنجیر چرخ استفاده کنند و آذوقه کافی و نیز سوخت و وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.
وی با بیان اینکه رانندگان خودروها هشدارهای راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند، اظهار کرد: بارش شدید برف و کولاک شهرستان تکاب را فراگرفته و شهروندان برای جلوگیری از سوانح رانندگی و گرفتار شدن در جاده های برفی از تردد غیر ضروری در محورها خودداری کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به سخت گذر بودن بسیاری از محورهای روستایی تکاب، ساکنان مناطق روستایی نیز تا پایان بارش برف و مساعد شدن شرایط جوی، شبانه در محورها تردد نکرده و در صورت لزوم حتما از خودروهای مسافربری عمومی استفاده کنند.
وی گفت: اکنون راهداران اداره راهداری و حمل و نقل عمومی تکاب در محورهای مواصلاتی بین شهری تکاب مستقر شده و مشغول بازگشایی مسیر و نمک پاشی جاده ها هستند.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی در منطقه ای سردسیر و کوهستانی با جاده های برف گیر واقع شده است.
7514/2093
خبر: امیر خالق نژاد ** تنظیم: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.