یونس معزز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت گسترش بیمه های اجتماعی روستائیان، افزود: مهمترین اهداف این صندوق جلوگیری از مهاجرت روستایی به شهرها، کاهش فاصله طبقاتی، کاهش محرومیت مناطق روستایی و تامین امنیت اجتماعی است.
وی با بیان اینکه میزان حق بیمه برای هر نفر بصورت سالیانه و از 2 میلیون و 100 هزار ریال تا چهار میلیون و 800 هزار ریال بستگی به نوع درآمد روستائیان تعیین می شود، اظهار کرد: از ویژگی های مهم این صندوق، پرداخت 2 برابری حق بیمه توسط دولت و امکان جابه جایی سوابق به بیمه تامین اجتماعی است.
مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر، گفت: تفاهم نامه ای با اتحادیه زنبورداران سراسر کشور امضا شده که طی آن تمام زنبورداران استان نیز می توانند با اخذ نامه از سازمان زنبورداران و با مراجعه به کارگزاران، زیر پوشش این صندوق قرار بگیرند.
'معزز' در خصوص تعداد افراد زیر پوشش این صندوق در مهاباد نیز گفت: تاکنون چهار هزار و 820 نفر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر مهاباد قرار گرفته اند و 42 نفر از مزایای فوتی، از کار افتادگی و بازنشستگی پیش از موعد استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه امسال 800 نفر به افراد زیر پوشش مهاباد اضافه شده است، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است.
معزز گفت: 164 کارگزار در آذربایجان غربی و چهار کارگزار در شهرستان مهاباد فعالیت می کنند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت با 195 روستا و 70 هزار نفر جمعیت روستایی در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3072/3093
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.