به گزارش ایرنا کیومرث پورایراندوست شامگاه روز چهارشنبه در نشست خبری برنامه های دهه فجر /کمیته های ورزشی/ آذربایجان غربی در سالن جلسات این اداره کل، افزود: برگزاری رقابت های بین المللی بوکس فجر در خوی و میاندوآب، مسابقات بین المللی کشتی ' آشیرما ' در خوی و رقابت های المپیاد ورزش همگانی قهرمانی کشور در ارومیه از جمله رویداد های مهم ورزشی در این ایام به شمار می رود.
وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه دهه فجر توسط سازمان های مردم نهاد، اجرای طرح استعدادیابی در مناطق روستایی و محروم، برگزاری جشنواره های قرآنی و فرهنگی، دیدار جوانان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار از دیگر برنامه های اداره کل ورزش و جوانان در راستای گرامیداشت دهه فجر سال جاری است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 400 عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی ویژه دهه فجر برای اجرا در استان برنامه ریزی شده است، افزود: اجرای برنامه پیاده روی و کوه روی عمومی و اجرای بازی های بومی و محلی از اهم برنامه های دهه فجر سال جاری است که به صورت مشترک در تمام شهرستان ها اجرا می شود.

** رتبه 26 آذربایجان غربی در سرانه فضای ورزشی در کشور
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به رتبه 26 آذربایجان غربی در سرانه فضای ورزشی در کشور، گفت: سرانه ورزشی در سالن های سرپوشیده 0.15 درصد و در سالن های روباز 0.42 درصد است؛ در مجموع سرانه ورزشی برای مردم این استان 0.57 درصد یا همان 57 سانتی متر است.
عبدالله چمن گلی با اشاره به بهره برداری از 38 مکان ورزشی آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید، گفت: هم اکنون 393 مکان ورزشی در این استان وجود دارد که از این تعداد 126 زیرساخت ورزشی در روستاها و 267 مکان ورزشی در مناطق شهری واقع است.
وی گفت: 82 هزار و 34 ورزشکار در رشته های مختلفی ورزشی این استان فعالیت می کنند که از این تعداد 24 هزار و 51 ورزشکار بانو و 57 هزار و 983 ورزشکار آقا هستند.
وی اظهار کرد: مکان های ورزشی مناسبی برای ورزشکاران در آذربایجان غربی اختصاص داده شده است به طوری که 641 مکان ورزشی و 596 باشگاه ورزشی در سطح استان مشغول ارائه خدمت است.
وی ادامه داد: باید با اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی بتوان روحیه ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کرد تا جوانان با این فرهنگ در راه رشد و تعالی کشور تلاش کنند.
به گزارش ایرنا برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی دهه فجر انقلاب اسلامی هر ساله در روزهای 12 تا 22 بهمن برگزار می شود.
تعداد سالن های ورزشی در ارومیه 82 سالن، اشنویه 14 سالن، بوکان 19 سالن، پلدشت 11 سالن، پیرانشهر 17 سالن، تکاب 17 سالن، چالدران هفت سالن، چایپاره 16 سالن، خوی 39 سالن، سردشت 13 سالن، سلماس 25 سالن، شاهین دژ 16 سالن، شوط 10 سالن، ماکو 16 سالن، مهاباد 25 سالن، میاندوآب 38 سالن و نقده 28 سالن است.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.