عزیز سهندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای هر کدام از نوعروس های نیازمند 20 میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه نیاز است که بخشی از آن توسط کمیته امداد تامین می شود ولی کمک های مردمی می تواند روند تامین این هزینه را تسریع ببخشد.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال یک هزار و 414 نوعروس نیازمند با دریافت افزون بر 28 میلیارد ریال کمک هزینه تامین جهیزیه به خانه بخت رفته اند که از این رقم نزدیک به 11 میلیارد ریال از سوی خیران تامین شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن برای این نوعروسان، سه میلیارد و 200 میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: در صدد هستیم تا پایان امسال، صف دریافت کمک هزینه جهیزیه را به صفر برسانیم تا مشکل این بخش حل شود.
سهندی با بیان اینکه کمک به تشکیل خانواده های جدید از سوی این نهاد یک کار خداپسندانه و از راه های موثر توانمندسازی خانواده هاست، گفت : علاوه بر کمک های مالی آموزش های پیش از ازدواج نیز به زوج های در آستانه تشکیل خانواده ارائه می شود تا زمینه قوام بیشتر این خانواده ها را فراهم کنیم.
وی افزود: در این راستا از ابتدای امسال، 685 نفر از نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی از این کلاس ها بهره مند شده اند.
به گزارش ایرنا، نزدیک به 140 هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که حدود 4 درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.
سالانه حدود 5 هزار نفر از پوشش مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) در آذربایجان غربی خارج شده و توانمند می شوند.
8137/2093
خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.