نخستین جلسه خانه مشارکت های سلامت صبح امروز با حضور محمدی سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری، جمعی از نمایندگان تشکل های مردمی و ادارات کل استان در محل استانداری تشکیل شد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمدی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه گفت: سلامت از عرصه هایی است که می توان نقش شهروندی را در آن به خوبی ایفا نمود و هر کس می تواند بر اساس نقش و مسئولیت خود در جامعه به آن عمل کند .

وی با بیان اینکه احترام به سلامت باید اولین اولویت ما باشد، اظهار کرد: این باید در جامعه و در دروس آموزشی گنجانده و نهادینه شود و در اجرای آن مردم یاریگر دولت باشند .

تقی زاده معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز در این جلسه انسان سالم را محور توسعه سلامت عنوان نمود و با اشاره به تدوین برنامه جامع سلامت استان، گفت: این برنامه در قالب یک بازه زمانی 8 ساله تدوین و ارائه می شود که راه اندازی خانه مشارکت های مردمی یکی از بندهای این برنامه است .

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این جلسه  حس مسئولیت پذیری و پاسخگویی در بین مردم و سازمانها و ادارات افزایش یابد و بتوان قدم هایی مثبت در راستای سطح سلامت مردم و جامعه برداشت .

وی فقر فرهنگی را یکی از عمده مشکلات در رسیدن به اهداف جامعه عنوان نمود و گفت: می توان با آموزش و ارتقای سطح سواد مردم که کم هزینه ترین راه برای رسیدن به هدف است، این نقیصه را جبران نمود و طوری در این راه قدم برداشت که همه مردم سلامت را جزو اولویت های اصلی خود بدانند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.