احمد مجرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سلماس با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته 15 درصد کل مصرف نفت سفید کشور در آذربایجان غربی مصرف می شود، افزود: میزان مصرف نفت سفید در کل کشور حدود سه میلیارد و 500 میلیون لیتر برآورد می شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 83 درصد سوخت زمستانی مشترکان نفت سفید سوز مردم آذربایجان غربی تامین شده است و مشترکان مناطق صعب العبور نیز بدون نگرانی 100درصد سوخت زمستانی خود را دریافت کرده اند.
وی با اشاره به سرما و یخبندان احتمالی در آذربایجان غربی اظهار کرد: مشترکان نفت سفید استان نگران تامین سوخت مورد نیاز خود در زمستان امسال نباشند چرا که با هماهنگی فرمانداران شهرستان ها در صورت نیاز سهمیه فوق العاده ای را پیش بینی کرده ایم و در اختیار مردم قرار می دهیم.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه ادامه داد: آذربایجان غربی ششمین استان کشور در مصرف سوخت CNG به شمار می رود و از نظر مدت زمان توقف خودرو در جایگاه های CNG نیز در رده برتر کشوری قرار داریم.
مجرد از کشف 750 هزار لیتر سوخت قاچاق در جایگاه ها و مبادی مرزی آذربایجان غربی در سال جاری خبر داد و افزود: به کارگیری دستگاه هوشمند و سوخت یاب در جایگاه های مرزی سرو ارومیه، رازی خوی، صنم بلاغی پلدشت و بازرگان ماکو قاچاق سوخت را از شکل سازمان یافته خارج و به صفر رسانده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به دلیل وسعت، دارای دو منطقه پخش فرآورده های نفتی در ارومیه و میاندوآب است که ارومیه، شهرهای شمالی و میاندوآب شهرهای جنوبی استان را مدیریت می کند.
منطقه ارومیه شامل شهرهای ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، چالدران، قره ضیاء الدین، ماکو، شوط ، پلدشت و بازرگان با شعاع عملیاتی 250 کیلومتر است.
در این منطقه نفتی سه انبار نفت، 2 مرکز سوختگیری هواپیمایی در مجموع با ظرفیت ذخیره سازی 154 میلیون لیتر فرآورده های نفتی فعالیت می کند.
7156/2093
خبر: جمال فرخیان ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.