به گزارش ایرنا آیت الله سیدعلی اکبر قرشی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت 2 بهمن 57 ارومیه افزود: این روز حاصل رشادت و مبارزه مسلحانه مردم غیور ارومیه و روحانیت این شهر با طاغوت است.
وی به نقش روحانیت در خلق حماسه 2 بهمن 57 ارومیه اشاره کرد و گفت: مردم مبارز ارومیه با هدایت روحانیت از جمله حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی توانستند در اوج خفقان رژیم ستمشاهی، حماسه بزرگی را در این روز خلق کنند.
عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی حاصل وحدت و همدلی تمامی نیروهای انقلابی است، اظهار کرد: برای صیانت از ارزش های انقلاب و حماسه بزرگی چون 2 بهمن 57 ارومیه باید بیش از پیش تلاش شود.
آیت الله قرشی همچنین در این مراسم به بیان خاطراتی از دوران انقلاب پرداخت و گفت: ما تمامی سختی ها را تحمل کردیم و پس از تبعید و زندان نیز دوباره به راه خود ادامه دادیم.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: زندان و تبعید هرگز نتوانست ما را از هدفمان جدا کند بلکه تهدیدها و فشارهای رژیم طاغوت باعث شد تا به مبارزه خود با توان بیشتری ادامه دهیم.
شعرسرایی توسط یکی از شاعران انقلاب، خاطره گویی توسط مبارزان انقلابی و سرودخوانی از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت حماسه 2 بهمن 57 ارومیه در مسجد اعظم این شهر بود.
به گزارش ایرنا، 2 بهمن 57 ارومیه یادآور جنگ مسلحانه مردم انقلابی و مبارز ارومیه به فرماندهی علمای عالیقدر بویژه حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی است.
در این روز نظامیان رژیم طاغوت گنبد مسجد اعظم ارومیه را به رگبار بستند و در مقابل در کمال ناوری با مبارزه مسلحانه مردم ارومیه مواجه شده و شاهد نابودی نظامیان خود شدند.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.