حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، 119 نشریه کاغذی در آذربایجان غربی مجوز انتشار دارند که از این تعداد 80 نشریه منتشر و روی دکه های روزنامه فروشی قرار می گیرد که در این خصوص آذربایجان غربی رتبه دهم کشوری را دارد.
وی اضافه کرد: تعدادی از این نشریات لغو مجوز شده که علت آن عدم اعلام وصول الکترونیکی یا نداشتن انتشار یک نسخه در طول 6 ماه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: بر اساس ماده 16 هر نشریه ای که در مدت 6 ماه نتواند یک نسخه منتشر کند، لغو امتیاز می شود.
حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: پی گیر هستیم افرادی که لغو مجوز شده یا اعلام وصول نکرده اند، بتوانند کار خود را اصلاح و دوباره نشریه خود را منتشر کنند.
وی اظهار کرد: در سطح استان سه نشریه الکترونیکی به غیر از پایگاه های خبری فعالیت می کنند.
وی گفت: در حال حاضر 30 پایگاه خبری نیز در سطح استان مجوز فعالیت دارد.
وی از وجود نمایندگی 33 نشریه و مطبوعات سراسری در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: 320 کانون تبلیغاتی نیز در این استان مجوز فعالیت دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از ساماندهی بیمه هنرمندان خبر داد و گفت: در گذشته عده ای از خبرنگاران و هنرمندان بیمه شده بودند که بر اساس پالایش های که صورت گرفت معلوم شد که سه چهارم افرادی که بیمه دریافت می کردند، مشمول طرح نمی شدند.
وی گفت: مشکلی که در بیمه خبرنگاران وجود دارد این است که عده ای از رسانه های رسمی و خبرگزاری ها از بیمه کردن خبرنگاران و کارکنان خود خودداری کرده و دوست ندارند کارکنان خود را بیمه کنند و از این کار طفره می روند.
حجت الاسلام کریمی ادامه داد: این افراد می توانند با شکایت از رسانه خود و پیگیری حقوقی از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حق و حقوق خود را دریافت کنند و اگر خبرگزاری یا نشریه ای از این کار خودداری کند یارانه آنها قطع خواهد شد.
وی گفت: خبرنگاران باید مطالبات بیمه ای خود را به جای دولت از سازمان متبوع خود پیگیری کنند زیرا دولت تمام امکانات بیمه ای را در اختیار رسانه ها قرار داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین در خصوص برنامه های دهه فجر افزود: در دهه فجر امسال 12 فیلم در مرکز استان و در سینما آزادی اکران می شود.
حجت الاسلام کریمی از افتتاح مجتمع دیجیتال خوی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: 38 کانون مساجد که به تازگی مجوز گرفته اند و 14باب کتابخانه مساجد نیز در این دهه افتتاح می شوند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی حدود 125 رسانه مکتوب و مجازی دارد.
7510/2093
خبر: محمد ادیب** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.