استاندار آذربایجان غربی گفت:میزان بهره وری بخش کشاورزی در استان پایین است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان غربی افزود:باتوجه به استفاده ازتکنولوژی های جدید و پروژه های آبیاری قطره ای ولی در حوزه کشاورزی باکاهش بهره وری روبرو هستیم.
شهریاری با اشاره به غنی بودن استان ازلحاظ مواد معدنی و طبیعی ادامه داد:منابع داخلی پاسخگوی نیازهای داخلی نیست باید تلاش کنیم تا اعتماد خارجی برای صادرات و واردات را بدست آوریم.
شهریاری تصریح کرد: باتوجه به کمبود آب در کشور میزان برداشت چغندر قند که خود محصولی است ک نیاز به آب فراوان دارداز مزارع کشاورزی بیش از نرم جهانی بوده که این نمونه بارز اسراف در مصرف آب است.
استاندار آذربایجان غربی بابیان اینکه علی رغم درآمدهای بسیار زیاد کالاهای نفتی ،پتروشیمی و معدنی متاسفانه در بخش کشاورزی کشور، هیچ سرمایه گزاری خاصی انجام نشده و کشوررا با چالش های جدی روبرو کرده است تصریح کرد: دولت فعلی با تلاش های مضاعف سعی در جبران و بهبود بخش کشاورزی و دامداری دارد.
وی ادامه داد:با وجود حاشیه سازی ها ولی وضعیت سیب در استان نسبت به سال گذشته بهتر شده و قیمت سیب افزایش یافته و امسال درحدود۱۰۰تن صادرات سیب ثبت شده که نسبت به سال گذشته که حدود ۱۵هزار تن بود افزایش صادرات داشتیم.
شهریاری افزود:باید بهره وری  دربخش کشاورزی را با صرفه جویی در مصرف آب بالا ببریم و همچنین دربحث سموم از وارد کردن سموم غیر استاندارد جلو گیری کنیم تا محصولات با کیفیت تولید شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.