رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: بیش از 32 هزار دانش آموز عشایر در استان تحصیل می کنند.

علی اکبر صمیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی با تعداد 32 هزار و 726 دانش آموز عشایر بزرگترین استان دارای دانش آموز عشایری کشور است.

وی با اشاره به دایربودن 603 مدرسه عشایری در استان ادامه داد: در مقطع ابتدایی 482 مدرسه، متوسطه اول 91 مدرسه و در مقطع متوسطه دوم 30 مدرسه عشایری در استان دایر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال  1662 کلاس درس عشایری در استان دایر است گفت: کلاسهای عشایری از لحاظ تعداد نرم دانش آموزی مطابق استاندارد بوده ولی از لحاظ فیزیکی بعضی کلاسها پایین تر از استاندارد هستند.

صمیمی تصریح کرد: 12منطقه آموزشی عشایری در اشنویه، بوکان، پلدشت، چالدران، چایپاره، خوی، سیلوانا، شاهین دژ، شوط، کشاورز، ماکو و نقده فعال هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان خوی بیشترین دانش آموز عشایری را درخود جای داده است اظهار کرد: بیش از 6 هزار و 600 دانش اموز عشایر در شهرستان خوی با 96 مدرسه در قالب 387 کلاس درس به تحصیل مشغول هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش استان برای افزایش تحت پوشش قراردادن دانش آموزان عشایری بیان کرد: استخراج آمار رسمی کودکان بازمانده از تحصیل،انجام اقدامات مداخله ای جهت جذب حداکثری کودکان بازمانده ، طرح موضوع در شوراهای مختلف از جمله شورای اموزش و پرورش استان ، شورای معاونین و شورای انسداد مبادی بی سوادی، هماهنگی با سایر ادارات ذیربط در جهت جذب کودکان بازمانده از تحصیل و جذب کودکان بازمانده از تحصیل عشایری دارای مشکل که ممانعتی از طریق اولیا نداشته اند بخشی از اقدامات اداره کل برای جذب حداکثری دانش آموزان عشایری در استان بوده است. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.