معاون امورعمرانی استاندارآذربایجان غربی بر استفاده از اسامی بزرگان اسلامی ، مفاخر بومی و واژه های ادبی در نامگذاری خیابان ها و اماکن عمومی در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی تقی کهوریان  در شواری نظارت بر نامگذاری معابر و خیابان ها و اماکن عمومی استان تاکید کرد:استفاده از اسامی مفاخر اسلامی، علمی، فرهنگی و ورزشی و واژه های که معرف فرهنگ و آداب مردم منطقه است در نامگذاری خیابان ها و اماکن عمومی در الگوسازی و تقویت هویت ایرانی - اسلامی میان جوانان نقش بسزایی دارد.

کهوریان گفت: نقش تربیتی بزرگان اسلامی و مفاخرعلمی و فرهنگی و ورزشی در جامعه بویژه قشر جوان بسیار مهم  بوده و با الگوسازی این بزرگان، زمینه آشنایی بیشتر جوانان با سبک زندگی را فراهم کرد.

وی افزود:استفاده از اسامی شهیدان، نام شخصیت های و بزرگان محلی که خدمات بزرگی برای اعتلای نظام اسلامی انجام داده اند درراستای ارج نهادن به آنان و اعتلای هویت بومی و محلی مهم و ضروری است.

در ادامه این جلسه اعضای شواری نظارت بر نامگذاری معابر و خیابان ها و اماکن عمومی استان، اسامی منتخب شوارهای اسلامی شهر و روستای شهرستانهای ارومیه ومهاباد برای معابر روستاهای فقیه بیگلو، رشکان و روستای صومای برادوست از توابع شهرستان ارومیه و شهر خلیفان و روستای خانقاه از توابع شهرستان مهاباد بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.