نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سوم جمعیت ارومیه در حاشیه شهر زندگی می کنند.

نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: یک سوم جمعیت ارومیه در حاشیه شهر زندگی می کنند که قریب به اتفاق این افراد در اثر ناملایمتی مسئولین از مناطق محروم ،کم توسعه مرزی به ارومیه مهاجرت کرده اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 90درصد افرادی که در حاشیه شهر ارومیه زندگی می کنند از قشر آسیب پذیر جامعه و قشر کارگری هستند که به دلیل نبود مسکن و شغل مناسب در این مناطق زندگی می کنند.

وی اظهار کرد: در شهر ارومیه این مناطق حاشیه نشین به دلیل اینکه توسط دلالان زمین خوار تقسیم و فروخته شده اند و هیچ گونه تفکیک رسمی نشده متاسفانه سهم دولتی برای فضای آموزشی ،بهداشتی،تفریحی و معابر عمومی به این مناطق اختصاص نیافته است.

قاضی پور خدمات ارائه شده توسط سازمان های مختلف رابه این مناطق  کافی ندانسته و افزود: از جمله مشکلات حاد مناطق حاشیه نشین مشکل فاضلاب است که با توجه به کمبود نقدینگی که شهرداری ارومیه با آن روبروست نمی تواند در این مورد کار زیادی انجام دهد.

وی نبود فضای آموزشی و اماکن تفریحی سالم و کافی در مناطق حاشیه نشین شهر ارومیه را  از جمله علل بوجود آمدن مشکلاتی چون اعتیاد ،بیکاری ،فساد و مشکلات اجتماعی در این مناطق دانست.

قاضی پور ادامه داد: دولت برای کاهش حاشیه نشینی و مشکلات آنها باید اشتغال در جامعه را رونق دهد وسهم بودجه و امکانات دولتی در مناطق حاشیه نشین افزایش یابد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.