میرعلی اکبر بنی هاشمی روز چهارشنبه در جمع خانواده برخی از زندانیان زندان ارومیه افزود: بسیاری از بزهکاریها به خاطر دوری مجرمان از آموزه های دینی به ویژه نماز صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در زندان های آذربایجان غربی آغاز شده و با همراهی فعالان فرهنگی، علما و روحانیان ادامه دارد، اجرای طرح های آموزشی نماز، قرآن و احکام است.
وی اظهار کرد: این دوره ها به صورت مستمر در بین زندانیان انجام می شود و اثرات بسیار خوبی نیز به همراه دارد.
مدیرکل زندان های آذربایجان غربی بیان کرد: دهها نفر از زندانیان در زندان مرکزی ارومیه و دیگر زندان های استان در طرح های آموزش نماز، احکام و قرآن شرکت کرده اند که تنها یکی از نتایج آن تبدیل شدن نزدیک به 2 هزار نفر از زندانیان به حافظان قرآن است.
بنی هاشمی ادامه داد: اکنون در زندان های استان کلاس های روخوانی، روان خوانی، تفسیر، مفاهیم و ترتیل برگزار می شود و با تلاش مسئولان فرهنگی زندان های استان تعداد قاریان و حافظان قرآن افزایش می یابد.
وی گفت: هدف ما در زندان ها برگزاری برنامه های اصلاحی و تربیتی برای توانمند سازی روحی و اعتقادی مددجویان و آموزش فنی و حرفه ای موثر است تا زندانی پس از آزادی بتواند از پس مخارج خود و خانواده اش برآید.
به گزارش ایرنا، در سال های اخیر سازمان زندان ها اقدام به برگزاری دوره های اصلاحی و تربیتی برای زندانیان و دوره های آموزشی برای خانواده های آنان کرده است تا زمینه جلوگیری از بازگشت زندانیان پس از آزادی به حبس فراهم شود.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.