شیرین جهانگیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مراکز برای نخستین بار است که به صورت رسمی فعالیت می کند، اظهار کرد: مراکز سوادآموزی با هدف پایدارکردن یادگیری، آموزش مهارت های اساسی زندگی، حرفه آموزی و آماده سازی افراد برای ورود به فعالیت های اجتماعی راه اندازی شده است.
وی افزود: زیر پوشش بردن بیش از 100 درصد حجم ابلاغی برای سواد آموزی، دوره تحکیم و انتقال و زیر پوشش بردن 120 درصد حلقه های کتابخوانی شهرستان از دیگر اقدامات اداره سوادآموزی شهرستان در سال جاری است.
وی اضافه کرد: 156 کلاس برای 626 سوادآموز در طرح خواندن با خانواده در اشنویه برگزار و آزمون توانمندسازی نیز با 93 درصد قبولی اجرا شد.
وی بیان کرد: جامعه هدف در این مراکز افراد بی سواد 10 تا 49 سال است و در این مراکز مهارت های اساسی از جمله شیوه تربیت فرزندان، آداب معاشرت، مهارت برقراری ارتباط موثر با دیگران، کنترل خشم و هیجان و حرفه هایی از جمله خیاطی و گلدوزی و کمک های اولیه آموزش داده می شود.
به گزارش ایرنا در 7 دی 1358 سازمان نهضت سواد آموزی با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و امسال سی و هشتمین سالگرد تاسیس این سازمان است.
شهرستان اشنویه از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/2093 ** خبر: سارا معروفی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.