مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماکو از پرداخت بیش از 22 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به کشاورزان این شهرستان در طی نه ماهه سال جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، قاسم تاروردی زاده در جمع خبرنگاران  اظهارکرد: تسهیلات مذکور شامل تسهیلات اعتباری سرمایه در گردش دربخش زراعت از منابع داخلی بانک صندوق توسعه ملی، سرمایه در گردش بخش دام و طیور که از طریق سایت بهین یاب ثبت کرده بودند و تسهیلات اعتباری بخش مکانیزاسیون امور فنی و مهندسی را شامل می شود .

مدیر جهاد کشاورزی ماکو از توزیع بیش از 2 میلیون و 932 هزار لیتر نفت گاز و نفت سفید جهت فعال نمودن بخش مکانیزاسیون ، دامداری های صنعتی و همچنین به مرغداران شهرستان در نه ماهه سال جاری خبرداد و افزود: با توجه به توزیع به موقع سوخت لازم و همکاری های صمیمانه شرکت نفت با این مدیریت هیچ مشکلی در واحدهای تولیدی و مکانیزاسیون شهرستان ایجاد نشده است .

تاروردی زاده صادرات محصولات کشاورزی را جایگزین بهتری برای نفت اعلام کرد و ادامه داد: از آنجایی که بزرگترین گمرک و پایانه مرزی بین ایران و کشورهای اروپائی، مرز گمرک بازرگان در این شهرستان واقع شده در سال جاری بیش از 290 هزار تن محصولات کشاورزی از این پایانه  صادر، وارد و ترانزیت شده است.

وی خاطر نشان کرد:تمام محصولات کشاورزی که صادر، وارد ویا ترانزیت می شوند قرنطینه گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مستقر در گمرگ برآنها نظارت داشته وپس ازتایید سلامت این محصولات از نظر آفات و بیماری و صدور گواهی سلامت نسبت به ترخیص آن اقدام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماکو با بیان اینکه حدود 208 هزار تن انواع محصولات کشاورزی که غالب آنها موز، توتون، الوار راش  بوده و در نه ماهه سال جاری وارد استان شده تاکید کرد: حدود 37 هزارتن انواع محصو لات کشاورزی که غالب آنها پوست پسته ، پوست گردو ، هندوانه ، سیب  صادر شده و حدود 45 تن انواع محصو لات کشاورزی ترانزیت شده است .

وی ادامه داد: همچنین محموله هایی که مدارک ناقص یا جزء محصولات وارداتی نبوده و یا محصولاتی که به هر دلایلی از نظر کارشناس قرنطینه سلامت آنها تایید نشده باشد، عودت داده شده است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.