به گزارش ایرنا سید کاظم یکانی عصر یکشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با بیان اینکه وضعیت فعالیت های فرهنگی تا حدود زیادی در همه دانشگاه ها یکسان است، اظهار کرد: با هدف تقویت حرکت های دینی و مذهبی، پایان نامه های دانشجویی باید به سمت موضوعات مربوط به فریضه های دینی از جمله نماز هدایت شود.
وی افزود: ستاد اقامه نماز استان نیز اعتبار لازم برای انجام کارهای تحقیقاتی از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را جذب کند تا علاوه بر حوزه پایان نامه‌های دانشجویی در طرح‌های تحقیقاتی برای کیفی‌سازی کار از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه بهره برداری شود.
وی بر عزم جدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برای سوق دادن پایان نامه های دانشجویی به سمت موضوعات مربوط به فریضه های دینی تاکید کرد.
مسئول ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه نباید هدف جمع کردن تعدادی از افراد با استفاده از برخی شگردها در مساجد باشد، گفت: تاثیر نماز باید در زندگی مردم وارد شود و هدف تنها عمل به مناسک نباشد.
جواد برزگر با اشاره به مباحثی در رابطه با دلایل نازل نشدن برکات آسمانی و نزول عذاب الهی، افزود: اینگونه مباحث باید با دلایل اصلی مطرح شود تا دانشجویان و اعضای هیات علمی در برخی از موارد دچار دوگانگی نشوند.
وی با اشاره به احادیثی در مورد ضرورت رعایت حق النالس، گفت: ما در برگزاری مناسکی همچون روزه و نماز بسیار موفق عمل کرده‌ایم ولی در روشنگری مبحث حق الناس موفق عمل نکرده ایم.
به گزارش ایرنا در هر هفته، حداقل یک برنامه فرهنگی مناسبتی و غیر مناسبتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی سه هزار و 19 عضو هیات علمی و بیش از 40 هزار دانشجو دارد؛ طی سال جاری تعداد رشته های این دانشگاه در مقطع دکتری به 21 رشته افزایش یافته است.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.