به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در بازدید از طرح های بهداشتی شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت تخت های بیمارستانی اعلام کرد: در کل کشور 120 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد.
وی افزود: از تعداد کل تخت های بیمارستانی موجود، 80 هزار تخت مربوط به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی و بقیه مربوط به بخش خصوصی، تامین اجتماعی و بیمارستان های وابسته به سازمان های دیگر است.
جان بابایی گفت: بر اساس سهمیه بندی تعداد تخت بیمارستانی مورد نیاز 13 هزار تخت برای بخش خصوصی و 30 هزار تخت برای بخش دولتی در نظر گرفته شده است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد تا برای رفع این نیاز، فضا برای بخش خصوصی بازتر شده و دولت نیز تلاش کند تا از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی به صورت بهینه استفاده شود.
وی همچنین با اشاره به مراحل پایانی فاز دوم بیمارستان فاطمه (س) میاندوآب گفت: برای تجهیز این بیمارستان ههمه گونه آمادگی از سوی دولت وجود دارد.
به گزارش ایرنا، پنج طرح عمرانی در حوزه سلامت میاندوآب در حال ساخت بوده که فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا(س) یکی از آن هاست که عملیات عمرانی آن از چند سال گذشته راکد مانده بود.
با روی کار آمدن دولت یازدهم و با تخصیص اعتبارات لازم از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، عملیات این طرح از سر گرفته شد.
اکنون 9 اتاق عمل در 2 بیمارستان میاندوآب وجود دارد که با بهره برداری از فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا(س) تعداد اتاق های عمل به 17 اتاق افزایش می یابد.
کلینیک تخصصی بیمارستان فاطمه زهرا(س) نیز در میاندوآب در حال اجراست که تحولی عظیم در حوزه سلامت این شهرستان ایجاد می کند.
با بهره برداری از این طرح، تمام رشته های تخصصی پزشکی در این محل تجمیع می شود تا ضمن بهبود خدمات ارائه شده، زمینه رضایت مندی مردم و بیماران نیز جلب شود.
این کلینیک در فضائی به مساحت یکهزار و 800 متر مربع و با برآورد اعتباری بیش از 35 میلیارد و 220 میلیون ریال در حال ساخت است.
برای اولین بار در جنوب آذربایجان غربی کلینیک ویژه تشخیص بیماران سرطانی در میاندوآب ساخته می شود.
با بهره برداری از این طرح، بیمارانی که از سرطان رنج می برند یا برای درمان به شهرهای دیگر مراجعه می کنند از خدمات درمانی مطلوبی برخوردار خواهند شد.
همچنین احداث و تکمیل بخش آی.سی.یو بیمارستان عباسی میاندوآب از دیگر طرح هایی بود که توسط خیران ساخته و به بهره برداری رسیده است.
شهرستان میاندوآب به عنوان بلوک درمانی جنوب آذربایجان غربی به شمار می رود به طوری که بسیاری از بیماران شهرهای جنوب استان برای درمان به میاندوآب مراجعه می کنند.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
9871/3093/3072
**خبرنگار: زین العابدین شیخی**تنظیم کننده: پیمان پاکزاد **انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.