سینا پسران افشاریان، نتایج ضعیف و دور از انتظار تیم شهرداری ارومیه آنقدر ادامه یافت تا اینکه در بازی هفته چهاردهم این تیم برابر تیم بحران زده ساری۲۱ موجب اعتراض هواداران و قهر بازیکنان بعد از پایان بازی همراه شود.

شهرداری ارومیه با کوله‌بازی از مشکلات مالی بار دیگر حمایت خود از تیم‌داری در لیگ برتر والیبال را اعلام کرد و این تیم لیگ را با هدایت مربی ناکام فصل گذشته تیم دسته اولی شهرداری جوان یعنی ساسان خداپرست و با بازیکنانی پابه سن گذاشته و بی مشتری و با قول بستن تیمی کاملا بومی آغاز کند.

خداپرست در ابتدای فصل با بیان اینکه تلاشش رسیدن به جمع ۸ تیم است کار خود را با تیم شهرداری ارومیه آغاز کرد و در حالیکه هواداران ارومیه‌ای انتظار داشتند این مربی بومی و جوان بتواند دگرگونی خوبی در تیم ایجاد کند، این تیم لیگ را با شکست برابر تیم دقیقه ۹۰ی هاوش گنبد آغاز کند.
این شکست آن هم برابر تیمی که در هفته دوم بدلیل مشکلات مالی به آمل نرفت و لیگ را هم با کمک و حمایت فدراسیون آغاز کرده بود موجی از انتقادات را از تیم این فصل ارومیه را در پی داشت.

شهرداری ارومیه هفته دوم و در اولین بازی خانگی به مصاف نوجوانان شمسی که بازیکنان ملی پوش کنار گذاشته شده و جوان شهرداری ارومیه در اختیار داشت رفت و در این دیدار هم شکست خورد تا کم کم ساسان خداپرست برای جلوگیری از انتقادات، توپ را به جذب بازیکنان توسط مدیریت باشگاه بیاندازد.
وی این سخنان را در مصاحبه ای با یک پایگاه خبری پرطرفدار محلی بیان کرد و بعد از مدتی و بعد از اینکه مصاحبه موجی از انتقادات از سوی باشگاه را در پی داشت، آن پایگاه خبری، مصاحبه را از خروجی خود پاک کند.

به‌هر شکل باشگاه با این مربی به کار خود ادامه داد و توانست در هفته سوم برابر نماینده ساری و در هفته چهارم برابر نماینده کاشان و در هفته پنجم برابر نماینده کاشان به برتری دست یابد تا امیدها برای بهبود شرایط این تیم افزایش یابد این بردها توانست شهرداری ارومیه از رده دهم به رتبه چهارم جدول برساند.

اما این ۳ برد دوباره رنگ باخت و شهرداری ارومیه بترتیب در برابر تیم قدرتمند بانک سرمایه، کاله آمل دو شکست بی امتیاز را پذیرا شود و در دربی شهرداری‌های شمال‌غرب کشور برابر همنام تبریزی و سپس در هفته نهم برابر نماینده ورامین دو شکست تک امتیازی را پذیرا شده تا دوباره روند نزولی این تیم آغاز و به رتبه هشتم سقوط کند.

شکست‌های پیاپی از یک سو، کاهش تماشاگران و ادامه بحران درون تیمی که بیشتر به سبب مشکلات مالی وجود داشت همه را دلسرد کرده بود تا اینکه در هفته دهم شهرداری ارومیه در خانه میزبان پیکان شد.
این دیدار به دلیل اتفاقات چند سال قبل فینال خونین لیگ برتر از یک سو و حضور سعید معروف ستاره والیبال ایران در تیم پیکان و همچنین افزایش حساسیت بازی توسط تیم شهرداری ارومیه حساس تر از قبل شد تا اینکه روز بازی فرا رسید.
دیدار با شروع خوب پیکانی‌ها همراه بود ولی بهر شکل بعد از چند جنجال در بازی به ست پنجم کشیده شد و تیم شهرداری ارومیه باز هم در ست پنجم دچار مشکل شد و پیکانی ها در آستانه پیروزی قرار گرفتند.
اتفاقات ست پنجم و یک شکست خانگی دیگر کم‌کم جرقه حواشی این بازی را نواخت و بعد از جنجال سعید معروف کاپیتان پیکان و تماشاگران با یک تصمیم غیرحرفه‌ای از سوی ساسان خداپرست، نماینده ارومیه زمین بازی را ترک کرد. (اینجا)
این اتفاق و اشتباه فنی از سوی کادرفنی تیم شهرداری ارومیه باعث شد بعد از رای کمیته انضباطی سازمان لیگ فدراسیون والیبال، نماینده ارومیه کسب حداقل امتیاز بازی را نیز از دست دهد.

تصمیمات غیرحرفه‌ای کادرفنی شهرداری ارومیه تمامی نداشت و در دیدار هفته پایانی نیم‌فصل، خداپرست و دیگر اعضای کادرفنی تصمیم به ترک زمین دیدار با سایپا کردند تا دومین شکست فنی پیاپی نصیب ارومیه‌ای ها شود تا این تیم نیم فصل را با رتبه ناامید کننده یازدهمی پایان دهد.

به‌هر شکل نیم فصل نخست پایان یافت و مسئولین تیم شهرداری ارومیه و در راس آنها ساسان خداپرست سرمربی این تیم قول ترمیم نقاط ضعف این تیم را با جذب مهره‌های خارجی دادند ولی در عین تعجب علیرضا بهبودی برترین بازیکن این تیم با توافق دوطرفه از این تیم جدا و راه ورامین را در پیش گرفت و پاسور همیشه دوم فصول گذشته تیم های متین ورامین، کاله و شهرداری ارومیه به یکباره تبدیل به پاسور اول این تیم شود.

شهرداری ارومیه نیم‌فصل دوم و در نخستین دیدار از سد نماینده گنبد که درگیر مشکلات مالی بود گذشت ولی این نتیجه تضمینی برای بهبودی اوضاع این تیم که حال و روز خوشی ندارد نبود زیرا در هفته دوم و در برابر نوجوانان شمس که لقب ارومیه‌ثانی گرفته بود باخت تا نشان‌دهد مشکل تیم فراتر از مشکلاتی است که تا آنروز به عنوان دلایل ناکامی بیان می شده و نه سرمربی توان تغییر در روند نتیجه گیری در ست پنجم که سالهاست به مشکل اصلی نمایندگان این شهر در لیگ برتر تبدیل شده و نه بازیکنان پابه سن گذاشته ای هستند که دیگر نمی توانند از تجربیات خود برای بازگرداندن بازی استفاده کنند.

درحالی که مدیران باشگاه از احدیوسفی مدیرعامل روی کاغذ باشگاه و محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه و مدیرعامل پشت پرده این تیم اصرار برجذب بازیکنان خارجی آن هم در روزهایی که این نهاد نیمه دولتی در پرداخت حقوق کارمندان خود هم مانده است دارند، شهرداری ارومیه در هفته چهاردهم به مصاف تیم منحل و دوباره زنده شده ساری ۲۱ در ارومیه رفت و در عین ناباوری با خوش شانسی و با سلام و صلواتی که هواداران در سالن به راه انداختند، به برد ۳ بر ۲ دست یابد.
این برد عجیب شروع اتفاقات عجیب در سالن دورنالاریوواسی مجموعه ورزشی غدیر ارومیه بود و بعد از اتمام بازی، بازیکنان که همیشه بعد از بازی ها چه با برد چه با باخت همراه شده از تماشاگران تشکر می کردند این بار به حالتی قهر سالن را ترک کردند و جرقه اعتراضات و شعارهای هواداران را زدند.
شعارهای هواداران تا آنجا پیش رفت که ساسان خداپرست مربی ناکام سال قبل و این فصل والیبال ارومیه به جمع تماشاگران آمد و از آنان بابت این رفتار بازیکنانش عذرخواهی کرد و قول داد اگر این اتفاق و همچنان عملکرد ضعیف از سوی بازیکنان تیمش رخ دهد آنان را کنار بگذارذ.
ادامه بحران و حواشی این باشگاه، با ورود کانال‌ها و پیج های مجازی حامی این سرمربی برای کاهش فشارها از دوش سرمربی همراه شد درحالی که آمارها نشان می دهد عملکرد سرمربی این فصل تیم به مراتب ضعیف تر از سرمربیان فصول گذشته از ابراهیم وطن پرست و کارگرپیشه تا جهانگیر سیدعباسی و عباس برقی و همچنین مربیان خارجی این باشگاه بوده طوری که تیم شهرداری ارومیه چه از نظر تعداد بردهای ۳ امتیازی، چه از نظر میانگین امتیاز شماری، چه از نظر عملکرد در بازی های خانگی و چه از نظر عملکرد خارج از خانه جزو ۳ تیم ضعیف این فصل بوده و تنها می توان عملکرد این فصل را با عملکرد تیم هیات والیبال ارومیه در سال ۸۸ و سال ۸۶ و سمن سوی سال ۸۱ مقایسه کرد که در همه فصول رتبه های نازل قعر جدول را کسب کردند.
با این نتایج و ناکامی های دنباله دار شهرداری ارومیه این فصل چهارمین عملکرد ضعیف نمایندگان این شهر را در ۲۲ سال گذشته تجربه کرده است.

ادامه عملکرد ضعیف والیبال ارومیه، لجبازی شهردار ارومیه با تغییر در شرایط باشگاه، عملکرد ضعیف سرمربی تیم، همه و همه باعث شده تیمی که در فصول گذشته همواره بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تماشاگر را به سالن می کشاند، امسال تنها در مقاطعی ۴۵۰۰ تماشاگر را در سالن ببیند و با حضور ۱۴۵۰۰ تماشاگر در ۷ بازی میانگینی ۲۰۰۰ نفر در هر بازی را به نام خود ثبت کند و مشترکا رتبه دوم را با نماینده تبریز و بعد از نماینده گنبد از حیث بیشترین تماشاگر در بازی های خانگی ثبت کند که افت محسوسی نسبت به سالیان گذشته است.

هم‌اکنون شهرداری ارومیه ساسان خداپرست که قرار بود به دور بعد (پلی‌آف) راه یابد در رده نهم جدول قرار دارد و برای صعود باید در بازی های آینده در برابر تیم های رعد کاشان قعر جدولی، خاتم اردکان میانه جدولی، بانک سرمایه مقتدر، کاله بالانشین، شهرداری تبریز مدعی، شهرداری ورامین اوج گرفته، پیکان همیشه مدعی و سایپا مرموز قرار بگیرد و امیدوار باشد با کسب نتیجه در این دیدارها، دیگر تیم ها همچون شمس و خاتم اردکان و حتی ساری ۲۱ و هاوش نتایج بهتری بدست نیاورند تا حداقل انتظار اول فصل سرمربی جوان ولی غیر حرفه‌ای برآورده شود.

اعداد و ارقامی از شهرداری ارومیه در این فصل:

۹: رتبه تیم در پایان هفته چهاردهم
۵ و ۹ : تعداد برد و باخت‌های این تیم تا این هفته
۰.۷۸۸: میانگین ست شماری ارومیه‌ای ها طی ۱۴ هفته
۱۷: امتیازهای جمع‌آوری شده طی ۱۴ هفته
۱۱: رتبه تیم در پایان دور رفت
۹: رتبه شهرداری ارومیه در بازی های خانگی و در بازی های خارج هانه بین ۱۲ تیم
۴: بهترین رتبه تیم که در هفته پنجم رقم خورد
۱۴۵۰۰: جمع هوادارانی که در ۷ بازی به سالن آمده اند
۳: بیشترین برد پیاپی در این فصل
۶: بیشترین باخت پیاپی از ابتدای فصل
۲: رکورد باخت فنی تیم شهرداری ارومیه
۲۸.۱۳: میانگین سنی تیم شهرداری در این فصل با احتساب بازیکنان نوجوان و امید
۲۱: اختلاف سنی پیرترین و جوان ترین بازیکن تیم
۰: تعداد بازیکن ملی پوش تیم
۷: تعداد بازیکنان ارومیه ای در سایر تیم‌ها
۲: تعداد بازیکنان غیربومی در بومی ترین تیم بسته شده

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 828767
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.