مدیرکل سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: سومین جلسه ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی به منظور بررسی وضعیت تحقق درآمدهای استان و ارائه گزارشی از جایگاه استان در لایحه بودجه سال 1397 کل کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، سومین جلسه ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی به منظور بررسی وضعیت تحقق درآمدهای استان و ارائه گزارشی از جایگاه استان در لایحه بودجه سال 1397 کل کشور برگزار شد.

حضرتی همچنین سهم درآمدهای استانی از کل درآمد استان را 95.7 درصد اعلام کرد و افزود: میزان درآمد‌های استانی تا اول آبان بیش از6250 میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.7درصد رشد دارد.

وی در ادامه به سهم مالیات از درآمدهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: از مجموع 6250 میلیارد ریال درآمد استانی، 5538میلیارد ریال مربوط به درآمدهای مالیاتی بوده و سهم 88.6 درصدی را به خود اختصاص داده است.

رئیس خزانه استان گفت: به غیر از درآمدهای مالیاتی، سهم سایر دستگاه‌های اجرایی در تحقق درآمدهای استانی نزدیک به 712 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش میزان تحقق را نشان می دهد.

حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان غربی و رئیس ستاد تجهیز درآمد استان در این جلسه با اشاره به اهمیت تحقق درآمدهای استانی و نقش آن در تامین مالی بودجه استان، بر ضرورت انجام کار علمی در خصوص توان درآمدی استان  متناسب با تولید ناخالص داخلی تاکید نمود.

ایشان در ادامه بر جایگاه درآمدی استان در لایحه بودجه سال 1397 کل کشور نیز اشاره و درآمد استانی مندرج در لایحه  بودجه سال 1397 کل کشور برای آذربایجانغربی را مبلغ  10608 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.