معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی طی 9 ماه سال  برای 870 نفر از افراد تحت حمایت بهزیستی استان شغل ایجاد شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سیامک نبی زاده در نشست با اصحاب رسانه از انجام 92 درصدی تعهدات این سازمان در حوزه اشتغال زایی خبر داد و افزود: اعتبارات حوزه اشتغال اداره کل بهزیستی استان نسبت به سال گذشته از افزایش 3 برابری برخوردار بوده است و در سال جاری 26 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به بخش اشتغال سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه براساس منابع قرض الحسنه بانک های عامل تنها 17 میلیارد تومان در سال جاری به بخش اشتغال استان تخصیص یافت که از این میزان نیز 8 میلیارد جذب شده است.

نبی زاده سازمان بهزیستی را یک نهاد حمایتی تخصصی دانست و افزود: براساس قانون بیش از 150 وظیفه بر عهده سازمان بهزیستی است و برای انجام این وظایف نیاز به هزینه های هنگفتی است.

وی جامعه هدف سازمان بهزیستی را جامعه ای مصرف کننده و فاقد توانایی های لازم خواند و خاطرنشان کرد: 80 درصد اعتبارات مورد نیاز به صورت درون سازمانی تامین می شود اما با اعتبارات کنونی نمی توان پاسخ شایسته ای به نیازهای جامعه هدف بهزیستی داد و نیازمند مشارکت اجتماعی بیشتری هستیم.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی وضعیت استان را از نظر مشارکت های اجتماعی خوب ارزیابی و تصریح کرد: روحیه نوع دوستی  و کمک به هم نوع همواره منجر به بالا بودن میزان مشارکت های اجتماعی در استان شده است. اما آنچه اهیمت دارد سازماندهی، مدیریت  و هدف دار کردن این مشارکت ها به منطور تاثیر و ایجاد ارزش افزوده بیشتر است.

نبی زاده هدفدار کردن مشارکت اجتماعی را از عمده اهداف همایش خیرین کارساز عنوان و تصریح کرد: برای ایجاد کانون مدیریتی صحیح به منظور موفقیت در موضوع مشارکت اجتماعی، هماهنگی و همکاری دستتگاه های اجرایی و بویژه دستگاه های ذی ربط و نیز همکاری اصحاب رسانه از مولفه های اساسی است.

وی ادامه داد: خیرین کارساز می توانند با ورود به موضوعاتی همچون حمایت های شغلی، حمایت از صندوق های مسکن مددجویی و صندوق حمایت از رفاه جامعه هدف، یاری رسان سازمان بهزیستی باشند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.