عبدالحسین علی اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: پیش از دولت یازدهم، 26 دستگاه تردد شمار در جاده های آذربایجان غربی فعال بود ولی پس از آن، 62 دستگاه به این تعداد افزوده شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری 26 دستگاه تردد شمار جدید نصب شده است، اظهار کرد: قابلیت ارائه اطلاعاتی همچون تعداد خودروهای عبوری، میانگین، بیشترین و کمترین سرعت وسایل نقلیه، فواصل میان خودروها و در حالت‌های خاص دسته بندی وسایل نقلیه به کلاس‌های مختلف از جمله کارکردهای تردد شمار محسوب می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در سال 89 تنها 10 دستگاه تردد شمار در استان داشتیم که در هشت سال گذشته نزدیک به 9 برابر شده است.
علی اکبری سامانه های ترددشمار جاده ای را نخستین گام در توسعه حمل و نقل هوشمند در کشور و استان عنوان کرد و گفت: با بهره مندی از این سامانه ها نهادهای دولتی و غیردولتی، با داشتن آمارها و گزارش‌های مربوطه می‌توانند از سایر روش‌ها برای هوشمند سازی سامانه‌های ترابری استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، روزانه صدها هزار تردد در جاده های آذربایجان غربی با دستگاه های ترددشمار ثبت می شود.
آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، حدود سه هزار کیلومتر شامل آزادراه، بزرگراه، جاده اصلی و جاده فرعی است.
8137/3214/3072 ** خبر: سیده فاطمه سجادی **تنظیم کننده: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.