به گزارش ایرنا جلیل جباری روز یکشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی مهاباد اظهار کرد: به زودی عملیات مرمت و بازسازی این آثار تاریخی یاد شده آغاز می شود.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های منطقه در گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش، تسهیلات 6 درصدی برای ایجاد زیر ساخت های گردشگری، اجرای طرح های بوم گردی و ساخت کارگاه های صنایع دستی اختصاص می یابد.
جباری همچنین در خصوص ساخت موزه باستانی مهاباد، اظهار کرد: اختصاص یکهزار و 500 متر مربع زمین به این موزه نهایی شده که در تلاش برای جذب اعتبار در بودجه سال آینده هستیم.
جباری افزود: این اداره کل آمادگی دارد برای مرمت و بازسازی برخی از بناهای تاریخی سطح شهرستان آنها را در قالب فراخوان به بخش خصوصی واگذار کند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه بهترین حافظان آثار تاریخی مردم منطقه هستند، افزود: 65 نفر در سطح شهرستان برای مشارکت در موضوع حفظ آثار تاریخی جذب شده اند.
سرهنگ حسن محمدی، گفت: با افزایش سرکشی ها و نظارت بر محوطه های تاریخی، حفاری و کاوش های سودجویان در منطقه هشت درصدکاهش یافته است.
کارشناس باستان شناسی اداره میراث فرهنگی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ثبت یکهزار و 500 اثر ثبت شده ملی در آذربایجان غربی، اظهار کرد: آذربایجان غربی رتبه هفتم کشوری در بخش ثبت اثر های ملی را دارد.
رضا حیدری با بیان اینکه مهاباد 91 اثر ثبت شده ملی را دارد افزود: نهمین اثر ثبت شده کل کشور مربوط به شهرستان مهاباد و 'شهر ویران' این منطقه است.
به گزارش ایرنا، مهاباد به نگین گردشگری آذربایجان غربی مشهور است و طی سال جاری نزدیک به 800 هزار نفر از این شهرستان دیدن کردند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری استان واقع شده است.
3093/3214/7032
**خبرنگار: پیمان پاکزاد **تنظیم کننده: شاهین سپهراد** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.