محمود نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این هنرمند 46 ساله برجسته تکابی سابقه 20 سال فعالیت هنری و 6 سال فعالیت حرفه ای در زمینه نقاشی خط را دارد، افزود: این هنرمند در این جشنواره با صاحبان 185 اثر خوشنویسی به رقابت پرداخت و مقام نخست رشته گرایش هایم نوین(نقاشی خط) را کسب کرد.
وی بیان کرد: 2 تابلوی نقاشی خط ممتاز و برجسته این هنرمند تکابی با عناوین 'باخ سیوان' و ' خیالات شو' مورد توجه داوران دوسالانه خوشنویسی کردی قرار گرفت و تحسین هنرمندان این عرصه را برانگیخت.
وی اظهار کرد: این هنرمند عرصه نقاشی خط در نخستین دوره دوسالانه خوشنویسی کردی نیز رتبه برتر را کسب کرده بود.
همچنین این هنرمند اهل شهرستان تکاب در زمینه آثار ارائه شده خود به دوسالانه خوشنویسی کردی سنندج به خبرنگار ایرنا گفت: از میان آثار متعدد ارائه شده به این جشنواره در زمینه نقاشی خط، اثر ' خیالات شو' مورد توجه داوران قرار گرفت و حائز رتبه برتر این جشنواره ملی شد.
جعفر علی سروی بیان کرد: این اثر تابلویی در رشته نقاشی خط است که با استفاده از رنگ آکرلیک و مواد روی بومی در ابعاد 150× 150 سانتی متر در فرم و فضایی خیال انگیز اجرا شده است.
وی با بیان اینکه این اثر دارای مضمونی عاشقانه برگرفته از اشعار 'نالی' شاعر کرد است، اظهار کرد: این اثر نقاشی خط بر پایه مصرع شعر کردی ' شوء هات و ئه مِن مه ست خیالات کسیکم ' به معنی ' شب آمد و من مست خیالات کسی هستم' ساخته شده است.
وی با اشاره به موفقیت های خود در عرصه گرایش های نوین هنر خوشنویسی، ادامه داد: تاکنون 6 دوره نمایشگاه از آثار نقاشی خط با عنوان 'آشوب هندسی' در شهرهای مختلف کشور برگزار کرده ام که مورد توجه علاقمندان به این رشته قرار گرفته است.
به گفته این هنرمند اهل تکاب، سال گذشته نیز یکی از آثار نقاشی خط این هنرمند به نام ' والشمس و القمر' در حراجی بزرگ آثار هنری باران که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد به قیمت یک میلیارد و 300 میلیون ریال چکش خورد و فروخته شد.
این هنرمند عرصه نقاشی خط علاوه بر خلق آثار برجسته با این تکنیک، تاکنون بیش از 20 هنرجو در این رشته هنری را نیز تربیت کرده است.
به گزارش ایرنا، تکاب از مهمترین شهرهای کشور در زمینه هنر خوشنویسی است و نام این شهرستان به سبب وجود هنرمندان برجسته خوشنویس در کنار قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور مطرح شده است.
تاکنون پنج نفر از هنرمندان عرصه خوشنویسی تکاب رتبه استادی از انجمن خوشنویسان کشور اخذ کرده اند و هم اینک نیز 50 هنرمند برجسته و بیش از 150 هنرجو در این عرصه در تکاب فعالیت می کنند.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3214/3093
**خبرنگار: امیر خالق نژاد **تنظیم کننده: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.